[350] "Tożsamość Nieznana, NN" - Karolina Wójciak



Autor Karolina Wójciak
Tytuł: "Tożsamość Nieznana, NN"
Liczba stron:212
Rok wydania 2017
Wydawnictwo Rozpisani.pl


Dwa życia, dwa światy, dwie odrębne przestrzenie.
Krystian, nastolatek, który po tragicznej śmierci matki zaznaje biedy i uczy się życia z ojcem alkoholikiem, po jednej z awantur w domu zostaje wyrzucony na ulicę. Walcząc o przetrwanie, wkracza do światka przestępczego.
Lena, studentka dziennikarstwa, której ojciec - dobrze sytuowany prawnik - bezwzględnie narzuca styl życia, wraca na wakacje do Sopotu przekonana, że będzie to kolejne nudne lato u boku ojca despoty. Tymczasem tych kilka tygodni nad morzem diametralnie odmieni jej los.
Dwie kontrastujące ze sobą historie o miłości, poświęceniu i drugich szansach.
Czy Krystiana trudny start w dorosłe życie sprawi, że stoczy się na dno?
Czy wybór Leny będzie właściwy? Czy błędy młodości przekreślają szanse na godne życie?[lubimyczytac.pl]

Przyznam się, że kiedy sięgałam po tę książkę miałam gdzieś myśl, że może to być nie do końca coś dla mnie. Zresztą sama pozycja jest bardzo mało znana, więc po samym tym mogłam mieć obawy. Kolejna nauczka dla mnie, żeby nie oceniać już na samym początku.

Całość podzielona jest na dwie historie Leny i Krystiana w dość sporej ramie czasowej. Chłopaka poznajemy kiedy miał zaledwie parę lat. Jesteśmy świadkiem niszczenia jego ogniska domowego jak i jego początki w świecie przestępczym. Lena natomiast wychowana była pod kloszem, o wszystkim w jej życiu chciał decydować ojciec, obserwował jej poczynania na każdym kroku. Dziewczyna stara się buntować, a jednym z takich odznak jest zrobienie sobie tatuażu w studiu Igora.

Nawet nie spostrzegłam kiedy wciągnęłam się w tą zakręconą historię, pełną tajemnic, kłamstw, niedomówień. Zarówno Lena jak i Krystian nie mieli sielankowego dzieciństwa, obojga było mi szkoda. Początkowo zupełnie nie rozumiałam czemu autorka w książce zestawia ze sobą tak różne ze sobą historię. Kiedy w końcu wszystko okazało się jasne stwierdzam, że bez siebie nie byłoby to wszystko tak ujmujące i poruszające. Zdecydowanie lubię być tak zaskakiwana przez potok wydarzeń w książce.

„Tożsamość nieznana. NN” jest pozycją jedną z krótszych, w końcu ma zaledwie ponad dwieście stron, za to porusza naprawdę wiele trudnych tematów. Pokazuje, że pozory mogą mylić, a ludzie potrafią być zupełnie inni niż ci na jakiś się kreują, dlatego pierwsze wrażenie może być mylące.

Mam pewien problem jak określić tą lekturę, ponieważ mamy tu i wątek miłosny, który jest niemal oczywisty już od pierwszego zetknięcia bohaterów, jednak dzięki wydarzeniom jest on naprawdę ciekawy i emocjonujący. Mamy również świat przestępczy pełen akcji, intryg i grozy.

Myślę, że naprawdę warto po nią sięgnąć, nie będziecie zawiedzeni. Mam nadzieję, że to nie jest ostatnia książka autorki jaką mam okazję poznać.
Moja ocena
9/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators