[327] "Ósmy cud świata" - Magdalena Witkiewicz


Autor: Magdalena Witkiewicz
Tytuł: "Ósmy cud świata"
Liczba stron 340
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Filia
Czy historia sprzed lat, usłyszana przypadkowo na drugim krańcu świata, może wpłynąć na nasze losy?

Kilka romantycznych chwil, przeżytych w czasie urlopu w Azji, budzi w Annie, trzydziestokilkuletniej singielce, dawno uśpione uczucia.
Kobieta podejmuje decyzję, która na zawsze może zaważyć na życiu kilku osób.
Jednak szczęście, będące pozornie w zasięgu jej ręki, rozsypuje się nagle niczym domek z kart.

Ósmy cud świata to opowieść o tym, że czasami trzeba zbłądzić w ciemnym lesie, by wreszcie znaleźć się na rozświetlonej polanie. 
A pierwszy promień słońca można niekiedy znaleźć ukryty w niepozornej, maleńkiej kopercie, zamkniętej w morskiej muszli przywiezionej z wakacji.[lubimyczytac.pl]

Wstyd się przyznać, ale jest to moja pierwsza książka autorki. Aż sama nie wierzyłam, ale sprawdziłam i tak to jest prawda. 

Główną bohaterką książki jest Anna. Poznajemy ją przez pryzmat paru ładnych lat. Widzimy jak dojrzewa z dziewczyny, która skończyła studia w silną i dojrzałą kobietę.  W raz z upływem czasu Anna stwierdza, że do pełni szczęścia brakuje jej przede wszystkim dziecka, jednak to jest trudne to spełnienia kiedy nie ma tej drugiej osoby.  Kobieta kocha podróże, a przełomem w jej życiu jest właśnie wyjazd do Wietnamu. To właśnie ten urlop pozwoli jej odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które siedzą w jej głowie. 

„Ósmy cud świata” to przede wszystkim historia o dążeniu do spełnienia swoich marzeń, o próbach szukania bliskości i drugiej połowy w innym człowieku. Jednak dla mnie to również historia o miłości i o tym, że nic w naszym życiu nie dzieję się bez przyczyny. W życiu Anny wiele możemy spotkać przypadków, które na pierwszy rzut oka nic nie wnoszą, a tak naprawdę razem tworzą jedną całość. 

Oprócz Anny mamy tu do czynienia z dwoma męskimi bohaterami. Mężczyźni są na swój sposób swoim przeciwieństwem. Jacek jest typem jak dla mnie nie dojrzałego chłopca, który wiele chce, wiele uważa, że mu się należy, a jednak nie potrafi w pełni zadbać, aby tak naprawdę było jego. Tomasz jest idealnym mężczyzną, lekko przerysowanym nawet, ale nie przeszkadzało mi to. Czuły, troskliwy, bogaty. Wiem, mamy znów trójkąt. 

Lekka, przyjemna i przede wszystkim ciepła,  pozycja o poszukiwaniu szczęścia. Dzięki stylowi pisania autorki miałam uczucie, że płynę pomiędzy stronami, dzięki czemu nawet się nie obejrzałam, a już miałam przed sobą koniec historii. Teraz  wiem, że to nie była pierwsza i jedyna książka autorki jaką miałam okazję przeczytać. 

Moja ocena 
8/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators