[312] "Tajemnica Diabelskiego Kręgu" - Anna Kantoch



Autor: Anna Kantoch
Tytuł: "Tajemnica Diabelskiego Kręgu"
Rok wydania: 2013
Liczba stron:510
Wydawnictwo Uroboros

Nie każdy zostaje wybrany przez anioły i zaproszony przez nie na tajemnicze wakacje w klasztorze znajdującym się w niewielkiej miejscowości Markoty. Tak się składa, że przydarzyło się to trzynastoletniej Ninie. Nie bardzo wie jednak, dlaczego – jest przecież bardzo zwyczajną dziewczyną. Czy aby na pewno?[lubimyczytac.pl]



Nina jest nastolatką pochodzącą z biednego domu. Kiedy jej rodzina ma wizytę u anioła, okazuję się, że dziewczynka wraz z innymi wybranymi dziećmi ma zamieszkać w opuszczonym klasztorze. Nikt z trzynastki dzieci nie wie czemu właśnie oni zostali wybrani. Nic w Markowie[nie wiem jak to się odmienia] nie jest takie jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Tajemnice i zagadki do rozwiązania czyhają na bohaterów na każdym kroku.

W książce mamy do czynienia przede wszystkim z trzynastką, a przepraszam, czternastką dzieci. Każde z nich w nosi do tej historii coś innego, każde wyróżnia się czymś innym. Tamara jest odważna, Mariusz silny, Nina inteligentna i spostrzegawcza. Oprócz nich mamy również rodzeństwo, które pilnuję klasztoru, aniołów i Celinę, to oczywiście tylko ci najważniejsi. Pomimo tak szerokiej gamy postaci nie było mi trudno ich zapamiętać, bo każdy coś wnosił i był ważny w całym tym świecie.

Z pewnością spodobała mi się oprawa graficzna książki. Zarówno okładka jak i ilustrację, które znajdziemy we wnętrz oddają idealnie mroczny klimat lektury. Wyróżnia się nie tle tego gatunku, lecz zdecydowanie nie należy ich pokazywać małym dzieciom.

Sam pomysł na historię z domieszką aniołów w mrocznym otoczeniu mi się spodobał. Niemal już od pierwszych stron czuć napięcie i tajemnice, które towarzyszą nam do końca. Wciągnęłam się. Choć spodziewałam się nieco większych fajerwerków w kluczowym momencie akcji, jednak źle nie było, w końcu to nie miał być przecież horror.

„Tajemnica Diabelskiego Kręgu” jest z pewnością ciekawą pozycją, którą z chęcią kontynuowałabym. Mam nadzieję, że już niedługo poznam dalsze losy bohaterów. Jestem pewna, że podczas czytania tej pozycji będzie odczuwali dreszcze podobnie jak ja.

Moja ocena
8/10
Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators