[302] "Słowik" - Kristrin Hannah


Autor: Kristin Hannah
Tytuł"Słowik"
Liczba stron: 560
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo Świat Książki 


Książka nagrodzona tytułem Książki Roku 2016 lubimyczytać.pl w kategorii Powieść historyczna.

Miłość pokazuje nam, kim chcemy być.
Wojna pokazuje, kim jesteśmy.

Światowy bestseller już w Polsce! 

Dwie siostry, Isabelle i Vianne, dzieli wszystko: wiek, okoliczności, w jakich przyszło im dorastać, i doświadczenia. Kiedy w 1940 roku do Francji wkracza armia niemiecka, każda z nich rozpoczyna własną niebezpieczną drogę do przetrwania, miłości i wolności.
Zbuntowana Isabelle dołącza do ruchu oporu, nie zważając na śmiertelne niebezpieczeństwo, jakie ściąga na całą rodzinę. Opuszczona przez zmobilizowanego męża Vianne musi przyjąć do swego domu wroga. Cena za uratowanie własnego życia i dzieci z czasem staje się dramatycznie wysoka…
Inspirowana życiorysem bohaterki ruchu oporu Andrée de Jongh opowieść o sile, odwadze i determinacji kobiet zachwyciła miliony czytelniczek na całym świecie. 
[lubimyczytac.pl] 



Na tą pozycję chęć miałam już od dawna, szczególnie, że nie jedna osoba mi ją polecała. Tak więc w końcu udało mi się poznać tę piękną historię.

Kiedy sięgniecie po „Słowika” to musicie być gotowi na grat emocji, który będzie was otaczał z każdej strony i oczywiście nie zapominajcie o opakowaniu chusteczek, przydadzą się.

Główna akcja „Słowika” rozgrywa się przede wszystkim we Francji, w okresie drugiej wojny światowej. Opowiada historie dwóch z pozoru różnych sióstr, pokazuje jak sobie radziły podczas tego trudnego okresu, jak również ukazuję skomplikowaną relacje wśród rodzeństwa.

Druga wojna światowa przyniosła bardzo wiele cierpienia, ofiar. To właśnie w takich trudnych momentach wychodzi na jaw prawdziwa ludzka twarz. Ciężko czyta się takie historię, a co dopiero jakby nam przyszło żyć w tamtych czasach. Szczerze powiem, że nie wiem czy byłoby mnie stać na bohaterskie czyny.

W zgiełku wojny pojawia się uczucie, silne, prawdziwe i szczerze. Trzymamy za tą relacje kciuki, chcąc, aby bohaterowie choć przez chwile byli szczęśliwi.Ten wątek jest taką iskierką nadziei w tym całym piekle, o którym pisze autorka. Życie jednak bywa podłe. 

"Jeżeli moje długie życie czegoś mnie nauczyło, to tego, że miłość pokazuje nam, kim chcemy być, wojna zaś -kim jesteśmy."

„Słowik” jest cudowną, wzruszającą historią o odwadze, miłości, zaufaniu i przyjaźni. Naprawdę uważam, że tego typu książki trzeba czytać, bo dzięki nim możemy choć w taki sposób poczuć to co się działo kiedy nas nie było na naszym świecie, a nasi dziadkowie musieli się z tym zmierzyć.

Zapewniam was, że nie będzie żałować ani minuty spędzonej przy lekturze, która już od pierwszych stron was wciągnie w swe sidła. Polecam, bo nawet nie mam nic jej do zarzucenia.

Moja ocena

10/10



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators