[291] "Fobos. Tom 2" - Victor Dixen

Tytuł: "Fobos tom.2"
Autor: Victor Dixen
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Moondrive
Rok wydania 2017

Lot statkiem Cupido trwa, ale Léonor i pozostali uczestnicy programu Genesisjuż wiedzą, że zostali oszukani – na Marsie będą w stanie przetrwać zaledwie kilka miesięcy. W wyniku buntu załogi transmisja reality show zostaje przerwana, a Serena, której zależało tylko na wzbogaceniu się, musi zacząć działać, by ratować swoją reputację. 

Tymczasem zbliża się moment ujawnienia Listy Serca. Uczestnicy dowiedzą się, czy ich uczucia zostały odwzajemnione. Najważniejsza decyzja jednak wciąż przed nimi: wylądować czy spróbować wrócić na Ziemię? Jedno jest pewne – łatwo się nie poddadzą.[lubimyczytac.pl]


Druga część serii pojawiła się na rynku po cichutku. W sumie nawet nie zwróciłam uwagi kiedy.

Czytając pierwszą wiedziałam, że ta również się u mnie pojawi. Ciekawił mnie los bohaterów, jak również kogo ostatecznie wybierze Leonor. Zresztą byłam pod ogromnym wrażeniem pomysłu na tą książkę i programu Genesis, choć motyw wyboru kandydatów sercowych był dość popularny w ostatnim czasie.

Akcja drugiej części rozpoczyna się kiedy to bohaterowie zastanawiają się czy wylądować na Marsie, a także muszą wybrać Listę Serca. I teraz nie mam pojęcia co napisać o drugiej części żeby wam za dużo nie zdradzić pierwszej…

Więc fabułę sobie odpuszczę. Powiem wam, że akcja dzieli się na trzy miejsca. Jedna dzieje się wśród dwunastki szczęśliwców, który polecieli na Marsa. Druga to oczywiście w placówce Genesis, a trzecie jest nowością. Pojawiają się dwoje nowych bohaterów, a jednym z nich jest córka Sereny.

Możecie być jednak pewni, że autor niejednokrotnie was jeszcze zaskoczy rozwojem akcji i decyzjami bohaterów. Książka zdecydowanie należy do lekkiej literatury. Treść i styl nie jest wymagający, dzięki temu czyta się ją szybko. Cały czas odczuwamy napięcie spowodowane tajemnicami i programem Genesis.

Jednak jest jakieś ale. Po przeczytaniu pierwszej części już miałam w głowie obraz tego co chciałabym zobaczyć w jej kontynuacji i chyba to nie było to co zastałam. W moim odczuciu bohaterowie i ich zachowanie zmieniło się na gorsze. Zostali wysłani na Marsa, żeby zaludnić planetę, czyli powinni zachowywać się dojrzale, a wcale tak nie jest. To po prostu banda dzieci pod każdym względem. Również chemia i uczucia pomiędzy bohaterami były bardziej realne w pierwszej części, tu ich relacje wydają mi się sztuczne.

Zawiodłam się, to chyba najlepsze słowo, żeby opisać to co teraz czuję. Czy będę chciała przeczytać kontynuacje, nie wiem, bo w sumie nie chciałabym jeszcze bardziej popsuć sobie wrażenia po pierwszej części.


Moja ocena

6/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators