[282] "W sercu oceanu" - Elvira Menendez




Tytuł: "W sercu oceanu"
Autor: Elvira Menendez
Liczba stron: 544
Rok wydania:2016
Wydawnictwo Black Publishing


W XVI wieku Korona Kastylii prowadzi intensywny podbój Nowego Świata. Karol V pragnie wprowadzić chrześcijaństwo w odległych rejonach imperium. Aby zapobiec mieszaniu się krwi kolonizatorów z tubylcami, hiszpańska Rada do spraw Indii wysyła do Ameryki pierwszą ekspedycję kobiet w historii: osiemdziesiąt dziewcząt pochodzących z najznakomitszych rodzin szlacheckich, które utraciły swe fortuny na skutek kryzysu dotykającego wówczas Hiszpanię. Trudy podróży za ocean oraz „nieporządek” Nowego Świata wystawią je na niejedną próbę.

Książka "W sercu oceanu" to emocjonująca powieść o przygodzie, bohaterstwie i namiętności.
[lubimyczytac.pl]


Po przeczytaniu ostatniego zdania w opisie książki, który znajduję się na okładce stwierdziłam, że to coś dla mnie. Zresztą przyciągnęła mnie również okładka, której nie można pominąć wzrokiem kiedy przegląda się książki w bibliotece.

Jednak ciężko było mi się wciągnąć w tą historię. Już po pierwszych stronach czułam, że będzie to długa przeprawa, szczególnie, że liczy ona ponad pięćset stron. Na akcje było mi długo czekać. Zresztą wielkich porywów namiętności nie zauważyłam podczas czytania, chyba że gdzieś przegapiłam.

Kolejną rzeczą, która mi się nie podobała to liczne hiszpańskie zwroty, które nie zostały przetłumaczone. Czytelnik ma się domyślać co mogą one oznaczać?

Dobra, czas trochę wspomnieć o plusach.
Sam temat książki jest ciekawy. Akcja książki dzieję się w XVI wieku, opowiada przede wszystkim o kolonizacji Nowego Świata przez Hiszpan. Tak jak już nie raz mówiła, lubię po przez czytanie dowiadywać się nowych faktów, a taką właśnie możliwość miałam podczas czytania tej pozycji. Jeżeli przebrniecie przez pierwsze rozdziały to dalej jest nieco ciekawiej i doroślej.

Nie zamierzam was ani zachęcać, ani odradzać tej książki, bo jak już mówiłam to po prostu nie moje klimaty, a innym być może się spodoba.

Moja ocena

6/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators