[338] "Naznaczeni śmiercią" Veronica Roth


Tytuł:"Naznaczeni śmiercią"
Autor:Veronica Roth
Seria: Carve the Mark cz.1
Liczba stron:534
Rok wydania:2017
Wydawnictwo: Jaguar

Nowa powieść autorki kultowej serii „Niezgodna”. Jednoczesna premiera w 33 krajach! 
Na jednej z planet w odległej galaktyce żyją dwa nienawidzące się wzajemnie i walczące o władzę ludy. Losy Cyry i Akosa splatają się brutalnie. Początkowa wrogość przeradza się we wzajemne ukojenie. Kiełkujące uczucie wymaga zaprzeczenia dawnym relacjom, obsesjom, wyobrażeniom. Naznaczeni śmiercią, naznaczeni stratą. Wyzwoleni przez miłość.
[lubimyczytac.pl]

     Veronice Roth znamy za sprawą serii "Niezgodna", którą w sumie wspominam bardzo dobrze. Teraz ruszyła z nową historią "Naznaczeni śmiercią", którą musiałam przeczytać.

     Szczerze powiem, że w tej książce zaleciało mi motywem Romeo i Julii, ale tak tylko po części. Cyra i Akos należą do walczących ze sobą rodzin, a między nimi pomimo wszystko rodzi się przyjaźń, zaufanie i zrozumienie. Okazuję się również, że się dopełniają. Każdy w tej historii ma jakiś dar, choć nie zawsze jest on dobry. Cyra ciągle czuję ból jak również swoim dotykiem może nim obdarzyć drugą osobę, natomiast chłopak jest jej ukojeniem, bo wyłącza nurty.

     Nie trudno się domyślić, że tak jak wszędzie tak i tu możemy podzielić bohaterów na tych dobrych jak i złych. Z pewnością do tych drugich zalicza się brat Cyry, Ryzek. Książka pełna bólu, dążenia do władzy i przemocy. Tu nic nie jest do końca czarno-białe. Nie wszystkie strony bohaterów widzą od razu światło dzienne, dzięki czemu historia ta jeszcze bardziej potrafi wciągnąć i zaciekawić czytelnika.Czy osoba, która zadaję swoim dotykiem potworny ból drugiej osobie, może być dobrą osobą? Nic nie jest do końca takie jak mogłoby nam się wydawać na pierwszy rzut oka. Zresztą o dziwo nawet nie mogłam domyślić się w większości jak potoczy się akcja, bo co do jednego przebiegu wątku nie miałam wątpliwości.

"Miękkie serca sprawiają, że warto żyć na tym świecie."

    Już po przeczytaniu pierwszej części mam przeczucie, że to będzie całkiem dobra seria, przy której spędzę trochę dobrego czasu. Nie od dziś wiadomo, że lubię sięgać po fantastykę, szczególnie tą młodzieżową. Podobało mi się, że świat wykreowany w książce był dokładnie przemyślany, nie ma w nim nie dociągnięć, dzięki czemu łatwo nam się do niego przenieść.

    "Naznaczeni śmiercią" czytało mi się bardzo przyjemnie i szybko. Z pewnością nie odczułam, że ma ona ponad pięćset stron, a do tego zakupiłam ją w naprawdę w dobrej cenie w supermarkecie. Tak więc nie trzeba tylko do księgarni po książki chodzić.

     Z pewnością mogę ją polecić fanom autorki, choć muszę przyznać, że seria "Niezgodna" podobała mi się nieco bardziej, ale dajmy tej jeszcze szanse, może po kolejnym tomie zmienię zdanie. "Naznaczeni śmiercią" z pewnością ma potencjał. Pomysł na fabułę oceniam jak najbardziej na plus, tak więc czekam na więcej. Ma ktoś chęć na nową książkę Veronicy Roth?

Moja ocena
8/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators