[336]"Caraval. Chłopak, który smakował jak północ" - Stephanie Garber



Tytuł: "Caraval. Chłopak,który smakował jak północ"
Autor: Stephanie Garber
Seria: Caraval cz.1
Liczba stron: 415
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Znak Literanova

Scarlett i Tella całe życie spędziły na maleńkiej wyspie. Ich okrutny i wpływowy ojciec zaaranżował już dla Scarlett małżeństwo. Oznacza to, że jej tragiczny los jest przesądzony, a dziewczyna nigdy nie weźmie udziału w Caravalu, dorocznej grze, w której stawką jest spełnienie marzenia. Jednak szczęście niespodziewanie się do niej uśmiecha. Scarlett wraz z Tellą mają być gośćmi honorowymi mistrza ceremonii, tajemniczego Legendy. Dziewczyny widzą w tym szansę na uwolnienie się spod władzy despotycznego ojca. Ich sprzymierzeńcem zostaje przybyły zza morza Julian. Choć Scarlett początkowo nie podoba się jego towarzystwo, stopniowo ulega jego urokowi. Jednak szybko okazuje się, że Legenda uprowadza Tellę, a jej odnalezienie jest przedmiotem gry.
Czy Scarlett wygra i uratuje siostrę? Czy zainteresowanie Juliana jest prawdziwe, czy stanowi tylko element gry?
[lubimyczytac.pl]

Co mnie skusiło po sięgnięcie po tą pozycję?
Okładka. Zdecydowanie skutecznie przyciągnęła moją uwagę w księgarni. 
Popularność. O tej książce jest pełno informacji na blogach. Choć opinie są czasem podzielone.

Caraval to wydarzenie, gdzie magia jest obecna pod każdą postacią, a nic nie jest takie jak nam się wydaję. I co najważniejsze, lepiej jest nikomu nie ufać. Caraval to gra, gdzie każdy chce wygrać różnym kosztem.
W lutym to szczególnie na tą książkę wyczekiwałam i teraz jak już jestem po jej lekturze mam uczucie, że chyba miałam jej zupełnie inne wyobrażenie.

Scarlett jako mała dziewczynka słuchała opowieści o Legendzie, które opowiadała jej babka. Później co rok piszę do niego listy z prośbą o przyjechanie. Kiedy dziewczyna jest już dorosła, a jej ślub z niepoznanym Hrabią ma się odbyć już niedługo, dostaję list od samego Legendy, z zaproszeniem na Caraval.

"Caraval" to lekka historia, w której pełno zwrotów akcji. Autorka przez całą książkę podaje nam tropy, które okazuję się często fałszywe i od nowa musimy się zastanawiać co gdzie i dlaczego. Lektura potrafi tak więc zaskoczyć i wciągnąć. Bardzo szybko mi się ją czytało. Zresztą lubię książki z nutą magii, pozwalają się one w skuteczny sposób oderwać od rzeczywistości.
Minusem z pewnością jest dla mnie główna bohaterka, jak dla mnie była trochę nijaka. Brakuję mi w niej jakieś charakterystycznej cechy dzięki której zapamiętałabym ją na dłużej. Zdecydowanie bardziej moje serce pobił Julia, czyli po części człowiek zagadka. Jednak mimo to z chęcią przeczytałam kontynuacje serii.

Zdecydowanie nie jest to książka wymagająca. Skierowana przede wszystkim dla dziewczyn, które chcą się zatracić w magicznym świecie. Dla mnie zabrakło jakieś iskry, która sprawiłaby, że wyróżniałaby się z pośród innych pozycji z tego gatunku.

Moja ocena 7/10


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators