(221) "Ponad wszystko" - Nicola Yoon



Tytuł: "Ponad wszystko"

Autor: Nicola Yoon

Liczba stron: 328

Seria: Uwaga młodość 

Rok wydania: 2016
Wydawnictwo Dolnośląskie

Maddy jest uczulona dosłownie na wszystko. Nigdy nie opuszcza domu, a jedynymi osobami, które widuje, są jej mama i pielęgniarka. Ale pewnego dnia musi zmierzyć się ze światem zewnętrznym i wtedy spotyka Olly’ego. Czy podejmie największe ryzyko w swoim życiu? [lubimyczytac.pl]


Dziś przychodzę do was z książką na którą miałam długo chęć, a co za tym idzie wiązałam z nią sporę nadzieje. Nie jednokrotnie jednak mówiłam, że najlepiej sobie zbędnych nadziei nie robić.

Maddy od dziecka jest praktycznie zamknięta w czterech ścianach, a wszystko przez chorobę jaką choruję. Posiada uczulenie na niemal wszystko co ją otacza, czyli śmierć może dopaść ją na każdym kroku. Nie trudno się domyślić, że nie ma za wielu przyjaciół. Kiedy do sąsiedztwa sprowadza się nowa rodzina, dziewczyna okrywa, że interesują ją obecny tam młody chłopak. Okazuje się, że ze wzajemnością. 

Lubię książki, gdzie jakaś osoba jest cierpi na jakąś ciężką chorobę. Wiadomo, bez emocji się obejść wtedy nie może. Jednak o dziwo tu mi ich zabrakło i ciężko mi stwierdzić jednoznacznie co było tego przyczyną. W sumie autorka pokazała mi nic nowego, czego już wcześniej bym nie widziała w innych książkach tego typu.

Nie mogę jednak zapominać, że "Ponad wszystko" bądź co bądź to Young Adult, a czytałam tego już tyle, że ciężko mnie czymś urzec. Jest uczucie, które naprawdę ciekawie się rozwija wraz trwaniem akcji, choć jest dość przewidywalne. Dopiero pod koniec książki autorka postanawia namieszać w życiu Maddy, dla mnie trochę przy późno żeby moja ogólna ocena się poprawiła.

Zdecydowanie jest to lekka młodzieżówka, to nie ulega wątpliwości. Czyta się ją szybko, napisana lekkim językiem i  skierowana przede wszystkim do nastolatków. Bohaterowie nie wyróżniają się niczym szczególnym, więc pewnie ich na długo nie zapamiętam. Na szczęście nie byli naiwni i mnie nie irytowali, więc to już coś.

Jeżeli szukacie lekkiej książki do oderwania się na wieczór to jest to dobry wybór. Jednak jeśli potrzebujecie czegoś dogłębniejszego, poszukajcie dalej.

Moja ocena
6/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators