[216] "Szklany tron" - Sarah J. Maas


Tytuł: "Szklany tron"
Autor: Sarah J. Maas
Seria: Szklany tron cz.1
Liczba stron: 520
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo:Uroboros

Celaena Sardothien odbywała ciężką karę za swoje przewinienia wystarczająco długo, by przyjąć propozycję, z której nie skorzystałby nawet szaleniec: jej dożywotnia niewolnicza praca w kopalni soli nie musi kończyć się dopiero z dniem jej śmierci, jeśli tylko dziewczyna zdecyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. To będzie walka na śmierć i życie, ale Celaenie nieobce są tajniki fachu zawodowego mordercy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników: złodziei, zabójców i wojowników, najlepszych w całym królestwie. Szanse na pomyślne przejście wszystkich etapów turnieju są niewielkie, ale Celaena nie ma nic do stracenia.
Pod okiem wymagającego dowódcy straży rozpoczyna przygotowania do starcia z najgroźniejszymi osobnikami królestwa. Wkrótce jednak pojawiają się komplikacje: ginie jeden z uczestników turnieju, a niedługo potem podobny los spotyka innego rywala młodej zabójczyni.
Czy Celaena zdoła dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczymi zabójstwami? Czasu jest coraz mniej, a dziewczyna musi mieć się na baczności – zabójca może obrać za kolejny cel właśnie ją. Śledztwo doprowadzi do odkryć, których nigdy by się nie spodziewała. [lubimyczytac.pl]


Wiele dobrego słyszałam  o książkach tej autorki. W ostatnim czasie skusiłam się na serie "Dwór cierni i róż", która mnie zachwyciła. Długo więc nie czekałam, żeby zapoznać się z inną serią tej autorki.

"- Czujesz się samotna? - wyrwało mu się.
- Samotna? (...) Nie. Potrafię dać sobie radę sama, o ile mam co czytać."

"Szklany tron"... hmmm... Sama nie wiem czemu tak długo zwlekałam z rozpoczęciem tej serii, zawsze było coś. Jednak w końcu mi się udało i wiecie co wam powiem? Ja już chcę się zabrać za kolejną część, a tu psikus jeszcze jej nie mam na półce. Chodziłam dziś po księgarniach w moim mieście[dość małym] i niestety nie znalazłam żadnej książki autorki. Wstyd. Tak więc będę musiała poszukać i kupić przez internet, ale mniejsza o to, przejdźmy do książki.

"Szklany tron" zaczęłam czytać w pracy, przed jej rozpoczęciem i było mi ogromnie żal kiedy musiałam przerwać poznawanie lektury. Historia Celaeny wciąga do granic możliwość. Mamy do czynienia z wieloma tajemnicami, które chcemy poznać. Również bohaterowie przyciągają swoim uosobieniem.
Celaeny choć młoda przeżyła już bardzo wiele w swoim życiu. Jest bohaterką odważną z charakterem, pomysłową, do tego piękną. Jestem pewna, że ją polubicie, zdecydowanie, że czasem potrafi mieć cięty język. Co świata przedstawionego to lekko nawiązuję do "Dworu cierni i róż", ale jak na razie tylko delikatnie, w wspomnieniach. Pomysł i fabuła jak dla mnie zdecydowanie na tak. Jest to dla mnie coś nowego co mnie zainteresowało. Autorka potrafi zdecydowanie zachęcić czytelnika do sięgnięcia po kontynuacje.
"-Co znowu? - syknęła.
-Zachowujesz się jak idiotka - wycedził Chaol przez zęby, uśmiechając się do tłumu.
-To one się tak zachowują! - oznajmiła i uśmiechnęła się tak samo jak on. 
-Cicho bądź i zachowuj się normalnie - rozkazał jej. 
Czuła jego gorący oddech na plecach. 
-Mam zachowywać się normalnie? (...) Czyli zeskoczyć z konia i w okamgnieniu zniknąć wśród tłumu?
-Jasne - mruknął Westfall. - Zniknęłabyś z trzema strzałami w plecach. 
-Rozkoszna rozmowa."

Oczywiście nie obyło się również bez wątku miłosnego, który nadawał tła akcji. Mam jakieś przeczucia, że ten temat mnie jeszcze konkretnie zaskoczy w następnych częściach, a moja wizja życia bohaterów zmieni się o sto osiemdziesiąt stopni.


"- Umieram i nie chcę, aby mi przeszkadzano."

Książka napisana jest prostym językiem dzięki czemu czyta się ja bardzo szybko. Idealna do oderwania się wieczorem po całym dniu zajęć. Z tego co słyszałam kolejne części są jeszcze bardziej wciągające, więc nie pozostaję mi nic innego jak niedługo przyjść do was z recenzją kolejnego tomu.
Polecam!

Moja ocena
9/10


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators