[215] "Nie lubię kotów" - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak


Tytuł: "Nie lubię kotów"
Autor: Katarzyna Zyskowska -Ignaciak
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2014


Wojtek. Robi karierę w niemieckiej korporacji, jest mężem i ojcem coraz rzadziej wracającym do Polski,za to
coraz bliżej zaprzyjaźnionym z koleżanką z pracy.
Malina. Żona Wojtka. Z wykształcenia prawniczka, z wyboru pani domu, interesuje się dekoracją wnętrz, czas dzieli między pisanie bloga a zakupy.
Karolina. Przyjaciółka Maliny. Nieco znudzona redaktorka w największym polskim wydawnictwie, wciąż w stanie wolnym.
Daniel. Brat Karoliny. Ambitny młody prawnik, wspólnik w dużej kancelarii, ceni sobie niezobowiązujący seks.
Dagmara. Właśnie wydaje debiutancką powieść i idzie na kompromis z własnym talentem.
Konrad. Kochający syn, obowiązkowy pracownik, czuły kochanek, człowiek, który ma wszystko. A może nawet więcej.

Sześć postaci i sześć splecionych z sobą historii. Nikt nie jest tym, kim się wydaje. Katarzyna Zyskowska-Ignaciak wraz ze swoimi bohaterami, zagubionymi trzydziestokilkulatkami, przemierza współczesny świat pozorów.[lubimyczytac.pl]


Kiedy wypożyczam książki z biblioteki najczęściej sięgam po polską literaturę do której w ostatnim czasie się bardziej przekonałam. Do wybrania tej pozycji skusił mnie tytuł, byłam ciekawa co się pod nim kryje. 

Autorka przedstawia nam historię szóstki osób, które są po części powiązani ze sobą. Każda z nich jest zupełnie inna, mająca własne problemy, przeżycia. Tu mam mały problem, bo ciężko mi było ogarnąć ich wszystkich, czasem nie do końca wiedziałam jak kto z kim jest powiązany. Chyba tego typu książki nie są idealne dla mnie. Zdecydowanie wole jak jest jeden, dwóch głównych bohaterów, szóstka to już trochę tłok. Wydaję mi się, że lepiej byłoby gdyby poszczególne ich losy były bardziej obszernie opisane, bo trochę tego za dużo. Mamy i zdradę i nieszczęśliwą, niespełnioną miłość i próbę radzenia sobie z wygórowanym oczekiwaniem wobec dziecka i tak dalej i tak dalej. Naprawdę wierzcie mi dużo jest tych problemów.

Tak jak mówiłam skusił mnie tytuł książki. Po lekturze stwierdzam, że nie mam zielonego pojęcia czemu taki, a nie inny. Może czegoś nie załapałam, prawdopodobne. Tak więc jak ktoś chce to może mi to wytłumaczyć w komentarzu.

Autorka w swojej książce pokazuję nam, że każdy człowiek ma swoje tajemnice, pragnienia. Czasem nie potrafimy w pełni kontrolować swojego życia. Mnie osobiście książka nie porwała, może to nie był odpowiedni moment kiedy po nią sięgnęłam, albo po prostu nie moje tematy. 

Moja ocena
6/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators