[209] "Dwór mgieł i furii" - Sarah J. Maas


Tytuł: "Dwór mgieł i furii"
Autor: Sarah J. Maas
Seria: Dwór cierni i róż cz.2
Liczba stron: 768
Rok wydania:2017
Wydawnictwo:Uroboros


Między światłem a ciemnością
Nowa, jeszcze mroczniejsza i bardziej zmysłowa odsłona bestsellerowej serii Dwór cierni i róż
Po tym, jak Feyra ocaliła Prythian, mogłoby się wydawać, że baśń dobiega końca. Dziewczyna, bezpieczna i otoczona luksusem, przygotowuje się do poślubienia ukochanego Tamlina. Przed nią długie i szczęśliwe życie.
Sęk w tym, że Feyra nigdy nie chciała być księżniczką z bajki. Zresztą zupełnie nie nadaje się do tej roli. W snach wciąż powracają do niej wymyślne tortury Amaranthy i zbrodnia, którą popełniła, by się od nich uwolnić. Pragnący zapewnić jej bezpieczeńtwo Tamlin próbuje zamknąć Feyrę w złotej klatce. W jej nowym nieśmiertelnym ciele drzemią moce, których dziewczyna nie umie opanować. W dodatku o spłatę swojego długu upomina się największy wróg Tamlina - Rhysand, Książę Dworu Nocy. Zwabioną podstępem Feyrę raz w miesiącu okrywa mrok jego niebezpiecznego królestwa. To pewne, że władca ciemności będzie chciał wykorzystać ją do swoich celów. Chyba że... to nie Rhysand jest tym, kogo Feyra powinna się obawiać. Na Dworze Wiosny również bowiem nie jest bezpiecznie, a sam Tamlin ma przed ukochaną coraz więcej tajemnic. Czy rzeczywiście tylko po to, by ją chronić?
Gdy nad Prythian i krainę ludzi nadciąga widmo wojny tak groźnej jak żadna dotąd, Feyra musi zdecydować, komu może ufać. Stawką jest życie jej rodziny i losy całego świata. A w magicznym świecie fae przyjaciele potrafią być bardziej niebezpieczni niż wrogowie.
Nowa, jeszcze mroczniejsza i bardziej zmysłowa odsłona bestsellerowej serii Dwór cierni i róż! Nie zaśniesz, nim nie odkryjesz wszystkich sekretów![lubimyczytac.pl]


Dopiero niedawno skusiłam się na tą serię. Pierwsza część mi się tak spodobała, że wiedziałam, że muszę przeczytać kontynuacje i jak moje wrażenia? Mistrzostwo!

Ponownie przenosimy się do Prythian, który ocaliła od zagłady Feyra, zwykła śmiertelniczka, która dzięki wszystkich książętom dworów została przemieniona w feriie wysokiego rodu, bo tylko dzięki temu mogła przeżyć. Teraz wszystko wydaje się być jak z bajki. Mieszka z ukochanym, niedługo ma odbyć się jej ślub, a także ma zapewnione bezpieczeństwo, bo Tamlin nie pozwoli jej skrzywdzić. Jednak czy o tym marzyła? 

Jak w poprzedniej części polubiłam Tamlina to w tej od samego początku mnie irytował. Zastanawiałam się jak Feyra może z nim wytrzymać, bo ja nie ma opcji, nie dałabym rady. Jakoś tak się stało, że polubiłam Rhysanda, którego za nic na świecie na początku nie mogłam rozgryźć. Zresztą która z nas nie lubi złych chłopców, którzy w głębi serca są zupełnie inni. Szczerze powiem, że trochę się domyślałam co może się wydarzyć, ale zdecydowanie nie na takim poziomie. Autorka zaskoczyła mnie pozytywnie przebiegiem akcji. Feyra jest bohaterką dla mnie idealną. Silną, odważną, mającą swoje zdanie, a do tego potrafiącą o siebie zadbać. Już nie raz wspominałam jak ważne dla mnie jest żeby główna postać nie była jakąś cichą, zakompleksiona czy też na każdym kroku potrzebująca pomocy. Tak więc kolejny pozytyw. 

Autorka w drugiej części przybliża nam również i inne dwory, takie jak Dwór Nocy i Dwór Lata. Teraz więc możemy sobie porównać czym one szczególnie się różnią. Opisy świata przedstawionego dopracowane są do perfekcji, więc nie trudno przenieść się czytelnikowi do krainy fae.

Również na brak akcji nie mamy co narzekać. Ciągle coś się dzieję, nie mamy nawet czasu żeby odetchnąć. Nowe postacie, nowe pytania, rozwiązania pojawiają się nie mal non stop. Emocję zwiększają się wraz przepływem akcji, aby w końcu sięgnąć punktu kulminującego. Czytałam "Dwór mgieł i furii" z zapartym tchem, ciężko było mi przerwać czytanie kiedy to musiałam jechać do pracy. 
Wiele osób dziwiło się, że autorka z tej historii robi trylogię zamiast po prostu zakończyć ją po pierwszej części. Ja się teraz dziwie im, że tak myśleli, bo ta część się do poprzedniej nie umywa. Na jaw wychodzą tajemnice, mało kto jest tym kim nam się wydaje po poprzedniej części. 

"Dwór mgieł i furii" to pełna akcji, fantastycznych stworzeń historia, która zdecydowanie może się podobać. Posiada wszystkie cechy, które umożliwiają stać się bestsellerem. Tak więc jeśli jeszcze się wahacie na tą serią to teraz przestańcie po prostu przeczytajcie ją i sami oceńcie. 
Ja polecam. Zdecydowanie znajdzie się wśród moich ulubionych książek i serii. Czekam na kontynuacje.


Moja ocena
10/10 
Must have

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators