[180] "Dziecko Rosemary" - Ira Levin

Tytuł: "Dziecko Rosemary"
Autor: Ira Levin
Liczba stron: 296
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: Rebis
Dziwni sąsiedzi, niepokojące odgłosy zza ściany i sny przerażające jak horror, tajemnicze napoje, zioła o odstręczającym zapachu, śmierć przyjaciela, mroczne książki zawierające informacje, od których cierpnie skóra - czego jeszcze potrzebuje młoda, prostoduszna, oczekująca swego pierwszego dziecka kobieta, by uwierzyć, że jej mąż oddał duszę diabłu i jemu poświęcił dziecko, które ona nosi w sobie?

Na podstawie tej przejmującej powieści Roman Polański nakręcił oscarowy film z Mią Farrow i Johnem Cassavetesem w rolach głównych. Muzykę skomponował Krzysztof Komeda (między innymi słynną kołysankę).

W maju 2014 roku miał premierę miniserial w reżyserii Agnieszki Holland, w którym jedną z ról gra Weronika Rosati. 

[lubimyczytac.pl]

Raz na jakiś czas staram się sięgnąć po klasykę i tak właśnie było tym razem.
"Dziecko Rosemary" do tej pory głównie kojarzyło mi się z filmem, choć go nie miałam okazji obejrzeć. Dane mi było najpierw zmierzyć się z książką. Wiązałam z tą pozycją wielkie nadzieje, choć nie przepadam za książkami poniżej 300 stron. Początek zapowiadał się obiecująco. Autor ma przyjemny styl pisania, potrafi budować emocję, jednak brakowało mi punktu kulminującego, który byłby czymś godnym zapamiętania z tej książki. Akcja się rozwijała, emocje wzrastały i kiedy myślałam, że to będzie teraz, coś się wydarzy tak, że zmrozi mi krew żyłach jak to powinien uczynić horror. Nic takiego nie miało miejsca. 
Mimo to nie zmienia to faktu, że nadal jestem ciekawa ekranizacji i zapewne niedługo się za nią zabiorę. 
Tak więc sięgając po "Dziecko Rosemary" nie musicie się obawiać, że nie będziecie spać po nocy. 
Pomysł na książkę myślę, że dobry. Zakończenie mnie zaskoczyło, ponieważ nie tego się spodziewałam. Z jednej więc strony cieszę się, że pozycja ta nie była schematyczna, jednak z drugiej strony sposób zakończenia tej historii podziałał na niekorzyść moich odczuć co do lektury.  
Moja ocena
7/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators