[174] "Osobliwy dom pani Peregrine" - Ransom Riggs

Autor: Ransom Riggs
Tytuł: "Osobliwy dom pani Peregine"
Seria: Pani Peregrine cz.1
Liczba stron: 400
Rok wydania 2016
Wydawnictwo: Media Rodzina
Osobliwy dom pani Peregrine to ekscytujący thriller dla młodzieży. Wprowadza czytelnika do niesamowitego świata osobliwców, pełnego niezwykłych postaci i przerażających potworów.
Młody Jacob po tajemniczej śmierci dziadka wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Świat realny zaczyna przeplatać się z osobliwcami ze starych fotografii. Kiedy jednak chłopak trafia w ruiny osobliwego domu pani Peregrine, odkrywa, że dzieci stamtąd były nie tylko tajemnicze, ale i niebezpieczne. Może więc nie bez powodu zostały izolowane?
Fascynujący, trzymający w napięciu thriller, ozdobiony starymi niecodziennymi ilustracjami stał się kanwą filmu, który wyreżyserował sam Tim Burton. Niniejsze wydanie Osobliwego domu ozdobione jest kadrami z filmu – jednego z najbardziej wyczekiwanych obrazów ostatnich lat. [lubimyczytac.pl]


Jakiś czas temu na ekrany kin wszedł film "Osobliwy dom pani Peregrine" i właśnie dzięki temu dowiedziałam się o tej o to serii, niezmiernie cieszy mnie ten fakt.
Początkowo jak widziałam na internecie okładkę filmową książki to nie specjalnie przypadła mi do gustu, zdecydowanie starsze robiło lepsze wrażenie. Jednak kiedy w księgarni ją zobaczyłam to się po prostu zakochałam. Nie mam pojęcia czy we wcześniejszym również były zdjęcia jak w tym, więc będę wypowiadała się tylko o nowych wydaniu. Niejednokrotnie wspominałam, że uwielbiam kiedy w książce są ilustrację a tu właśnie tak było. Mogliśmy zobaczyć zarówno zdjęcia bohaterów książki, tych "osobliwych" jak i ilustrację z ekranizacji filmu. Zresztą sama okładka również robi o wiele lepsze wrażenie na żywo niż na ekranie komputera. 
Kiedyś marzyłem o ucieczce przed zwykłym życiem, ale tak naprawdę moje życie nigdy nie było zwyczajne. Po prostu nie zauważałem jego niezwykłości.
Miałam okazję obejrzeć zarówno film jak i przeczytać książkę. Od razu mówię, że jak na moje wrażenie to sporo się one różnią od siebie. Film, nie był zły i z pewnością cieszę się, że go obejrzałam, jednak książka bardziej mi się podobała. 
Podobał mi się sam pomysł na książkę i jej dopracowanie. Autor pokusił się o to żeby każdy bohater był zupełnie inny, miał swoje wyjątkowe zdolności. Myślę, że na swój sposób fabułę można uznać za oryginalną. Cała historia przedstawiona była z perspektywy głównego bohatera, czyli Jacoba co mi się osobiście podobało. Jakoś zawsze lepiej mi się czytało książki pisane w pierwszej osobie.
Kurczowo czepiamy się naszych fantazji, dopóki cena wiary nie okaże się zbyt wysoka.
I tu mam dla was ciekawostkę dziadek głównego bohatera pochodził z Polski. Ja mam zawsze tak, że kiedy oglądam jakiś zagraniczny film czy tez czytam książkę to miło mi jest jak wspomniany jest mój kraj.
Książka ta skierowana jest przede wszystkim dla młodzieży, choć dorosłym lubiącym fantastykę, może coś podchodzące pod baśń również powinna się ta historia spodobać. Tak więc zapraszam was do świata osobliwych i do pętli czasu.
Z pewnością będę chciała przeczytać kolejne części tej historii.
Moja ocena
9/10

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators