[165] "Rozważna i romantyczna" - Jane Austen

Tytuł: "Rozważna i romantyczna:
Autor: Jane Austen
Rok wydania: 2015
Liczba stron:  350
Wydawnictwo: Świat książki
Po śmierci męża pani Dashwood wraz z dziećmi opuściła ukochany dom i zamieszkała w posiadłości Barton. Dwie z jej córek - panny na wydaniu - choć różne pod względem charakterów, tak samo szukają szczęścia i miłości. Uczuciowa, impulsywna Marianna marzy o mężczyźnie szarmanckim, wrażliwym, lubiącym te same lektury co ona. Łagodna i rozważna Eleonora odda serce jedynie człowiekowi spokojnemu i odpowiedzialnemu. Niestety świat, którym - zamiast prawdziwych uczuć - rządzi pozycja społeczna i pieniądz, może boleśnie rozczarować te pełne uroku, ufne kobiety… [lubimyczytac.pl]

Lubię w supermarketach to, że czasem można tam zdobyć naprawdę dobrą książkę za niewielką gotówkę. Już od dłuższego czasu miałam chęć na tą oto pozycję i w końcu się udało. 
Od dawna książki Jane Austen uważane są za klasyki romansu, a że w tym gatunku głównie się obracam musiałam w końcu zmierzyć się  z tym tytułem. Powiem wam, że ciężko mi się ocenia  te książki, bo wiem, że mimo co napiszę to i tak nie odda to tego co możemy odnaleźć w jej treści. 
Historia ta opowiada przede wszystkim o losach dwóch sióstr, zupełnie od siebie różnych[normalnie jak ja i moja siostra]. Obie są w wieku w którym myśli się o znalezieniu drugiej połówki, jednak odruchy serca są nie zawsze przez nas kontrolowane. Podobało mi się, że pokazane było to po przez dwie tak bardzo różne od siebie osoby. Więc czy będzie im dane zaznać szczęśliwej, rozważnej i romantycznej miłości?
Język i styl pisania autorki idealnie pasuję mi do historii romantycznych, szczególnie usadzonej w tamtych czasach, więc nie dziwie się, że ma ona aż tylu czytelników.  

Nieśmiałość to skutek poczucia własnej niższości, mniejszej lub większej.

Plusem dla mnie było osadzenie tej historii w XIX-wiecznej Anglii i pokazanie jacy ludzie wtedy byli i jak zresztą wtedy wyglądały zaloty młodych kawalerów do wybranek swego serca. 
Czasem mi szkoda, że obecnie mało mężczyzn stać na jakieś romantyczne, literackie wręcz słowa, ale z drugiej strony chyba jakby mi jakiś wyleciał z czymś takim to wyśmiałabym go. Cóż kobiecie nie dogodzisz. 
W porównaniu do poprzedniej książki autorki, którą mogłam przeczytać stwierdzę, że "Dumę i uprzedzenie" bardziej polubiłam, zarówno historię jak i jej bohaterów.  Zachęcam więc do sięgania po książki, które napisane były już jakiś czas temu, bo nie tylko nowościami powinien żyć człowiek. Myślę, że każdy powinien przeczytać tego typu książki, uznawane za klasykę i doceniane żeby samemu wyrobić sobie na ich temat opinie. 
A mi pozostaję wypatrywać kolejnej "starszej" książki:) 
Pozdrawiam
Moja ocena
8/10
Olimpiada

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators