[161] "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Morze Potworów" - Rick Riordan

Autor: Rick Riordan
Tytuł: "Morze Potworów"
Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy cz 2
Liczba stron:  276
Wydawnictwo: Galeria Książki
Rok wydania: 2013
Siódma klasa była dla Pecy'ego Jacksona wyjątkowo spokojna. Żaden potwór nie przedostał się na teren jego nowojorskiej szkoły. Ale kiedy niewinna gr w zbijanego z kolegami z klasy mienia się w śmiertelną rozgrywkę z brutalną bandą olbrzymów-ludożerców... sprawy przyjmują paskudny obrót. Niespodziewana wizyta Annabeth, przyjaciółki Percy'ego, oznacza kolejne złe wieści: magiczna granica broniąca Obozu Herosów została zniszczona przez truciznę podrzuconą przez tajemniczego wroga. Jeśli lekarstwo nie znajdzie się na czas, jedyna bezpieczna przystań dla herosów przestanie istnieć.
Percy wraz z przyjaciółmi musi udać się w rejs po Morzu Potworów, aby ocalić obóz. Najpierw jednak odkryje szokującą rodzinną tajemnicę, która każe mu się zastanowić, czy to, że Posejdon uznał go za syna, jest zaszczytem czy okrutnym żartem.[lubimyczytac.pl]


To już moje drugie spotkanie z Percy Jacksonem. Nadal jestem wielką fanką tej historii i wątpię żeby coś się zmieniło w tej kwestii. 
Już przed sięgnięciem po książkę wiedziałam mniej więcej czego mogę się spodziewać po treści, ponieważ miałam okazję w przeszłości obejrzeć ekranizacje, która w sumie trochę się różni. Tak w ogóle może ktoś wie czemu nie ma ekranizacji kolejnych części?
Z każdą kolejną książką Percy ma coraz trudniejsze zadania do wykonania, a wszystko po to żeby uchronić innych herosów. Czasem może liczyć na pomoc bogów, a czasem wręcz przeciwnie, gdyż kryje się pewna przepowiednia w której wielu widzi prawdziwą przyszłość. 
Przez te tysiące lat nauczyłem się jednej rzeczy na pewno: nie wolno skreślać nikogo z rodziny, niezależnie od tego, jak ten ktoś się stara.
Zawsze uważałam mitologie za naprawdę ciekawy motyw i dość sporo mitów miałam okazję poznać, więc przystąpiłam do czytania z dobrym podejściem. Znów autor zgotował nam emocjonujące przygody. W książce wiele się dzieje. Co mi się podoba to oryginalność, dzięki czemu nie możemy przewidzieć co wydarzy się dalej. Mogę was zapewnić, że tu schematów, które się powtarzają nie ujrzycie. 
Lubię tą serie również za bohaterów. Za łączącą ich przyjaźń, za różnorodność. W końcu możemy tu spotkać zarówno, bogów, ludzi, herosów, cyklopów[nie wiem jak to się odmawia]. Jeśli ktoś tak jak ja chcę trochę odpocząć od romansideł to ta książka jest wprost idealna. 
Jak na taką dużą liczbę zdarzeń, z którymi możemy zapoznać się w książce to pozycja wydaję się dość cienka. Z tego oto powodu mamy tu wszystko to co potrzeba, bez niczego zbędnego. Już chyba nie raz mówiłam, że wole działanie niż rozmyślanie. 

Ubolewam trochę za faktem, że zakupiłam sobie książkę wydaniu z grafiką z ekranizacji, ponieważ oryginalna okładka bardziej mi się podobała. Akurat na taką trafiłam w księgarni więc stwierdziłam, że wybrzydzać nie będę. 

Wiem, że seria ta należy raczej do popularnych więc pewnie sporo was już gdzieś się z nią spotkała. Jeśli nie czytaliście, a lubicie książki pełne przygód mogę was zapewnić, że się nie zawiedziecie. Ja natomiast już myślami zmierzam ku kolejnej części. Mam nadzieję, że szybko wpadnie w moje ręce. 

Przypominam o rozdawajce, już zostały ostatnie dni:)

Moja ocena
9/10
Olimpiada
Czytam Young Adult

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators