[154] "Przeklęta" - Iga Wiśniewska

Book Tour 2


Tytuł: "Przeklęta"
Autor: Iga Wiśniewska
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Lucky
Włóczenie się nocą po Wolnym Mieście Rades nigdy nie było bezpieczne, nie kiedy w mroku czaiły się paranormalne istoty. Gdy coś zaczyna bezlitośnie wybijać zmiennokształtnych, którzy do tej pory uważali się za nietykalnych, zaczyna się wyścig z czasem. 
Kim lub czym jest morderca? Groźny władca zmiennokształtnych, tajemnicza kobieta, sympatyczny Rosjanin, zakręcony naukowiec i medium połączą siły, by rozwiązać tę zagadkę.
Zegar tyka.[lubimyczytac.pl]


Ponownie wzięłam udział w akcji na blogu Cyrysi, tym razem mogłam przeczytać książkę Igi Wiśniewskiej. I tu znów pojawia się liczba dwa, bo to właśnie moje drugie spotkanie z tą polską pisarką. 
Tak myślę od czego zacząć, plusów czy minusów, ale zacznijmy od pozytywów.
Sam pomysł na książkę jak dla mnie naprawdę oryginalny pod pewnym względem. Miriam miała nadzwyczajne zdolności, które nikt inny nie posiadał. Choć sama wiedziała jakie będą ostateczne konsekwencję tego to nigdy nie podzieliła się z nikim tą informacją. W książce możemy spotkać także inne fantastyczne stworzenia jak np wróżki, zmiennokształtnych, zmieniające się w lisy, pumy itp. Podobał mi się fakt, że nie dałam rady przewidzieć dalszych zdarzeń tej historii. 
Bardzo polubiłam główną bohaterkę, szczególnie za jej cięte odzywki. Po prostu mistrzostwo świata, sama chciałabym tak potrafić czasem się odgryźć. Grunt to wyjść z twarzą w każdej sytuacji. 
"Przechyliła głowę, patrząc na członek mężczyzny, i powiedziała tonem, który równie dobrze mógł należeć do znudzonego laboranta:- Kiedy ostatni raz widziałam coś tak małego, wypełzało z dziury w jabłku."

Minusem dla mnie była liczba różnych perspektyw, którymi był przedstawiony świat  w książce. Owszem lubię jak jest więcej niż jedna, bo można lepiej zagłębić i poznać więcej szczegółów, ale tu trochę się już gubiłam. 
"Przeklęta" pokazuję, że w naszej rodzimej literaturze są naprawdę interesujące książki z gatunku fantasy. Trzeba dawać im szanse. Autorka potrafi zaciekawić czytelnika losami bohaterów, a także wzbudzić emocje. Czytało mi się ją szybko, co jest fajne, bo ostatnio co raz mniej czasu mam na czytanie. Naprawdę mogę wam szczerzę polecić tą pozycję, bo się nie zawiedziecie, a ja jestem szczęśliwa, że wzięłam udział w tym book tour, bo dzięki czemu mogłam poznać Miriam. Dziewczynę z charakterną, przebojową, nie przejmującą się tym co inni o niej myślą i niestety przeklętą. 

Moja ocena 8/10
Olimpiada
Funpage autorki
Book tour u Cyrysi

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators