[149] "Wybraniec" - Magdalena Marków


Tytuł:"Wybraniec"
Autor: Magdalena Marków
Seria: Smocza krew cz.1
Rok wydania:2016
Liczba stron 500
Wydawnictwo: Pearlic

Życie mieszańca nie jest łatwe. Najlepszym tego dowodem jest Drasan, bohater „Smoczej krwi”. Historia w stylu fantasy, w której pojawiają się istoty znane nam z innych tego typu powieści, współżyjące w Lineland na równi z ludźmi. Mowa tu o jednorożcach, smokach i elfach. W niniejszym dziele żadna z tych nacji nie jest jednak dobra. Wyjątek stanowi Drasan, książę wychowany na królewskim dworze Sheardon, półkrwi smok. Czarownica Dhalia dąży do podporządkowania sobie najsilniejszych mocarzy, posiadających niezwykłe uzdolnienia, a jest kobietą niespotykanej i zniewalającej wręcz urody. Wszyscy służący jej mężczyźni ulegali jej urokowi i z czasem stawali się okrutni na wzór swej pani. Tak było ze smokiem Gaenorem, ostatnim ze swojej starożytnej rasy. Na jej usługach pozostaje też Boris, krwiożerczy wilkołak, absolutny psychopata czerpiący przyjemność z zabijania.
Mieszaniec, Drasan, też znalazł się w sferze zainteresowań krwiożerczej i żądnej władzy czarownicy. Walka idzie o śmierć i życie nie tylko Drasana, ale też i jego najbliższych i przyjaciół. [z lubimyczytac.pl]




Tym razem przychodzę do was z pozycją z gatunku fantastyki. Wstyd mi, że w ostatnim czasie aż tak bardzo zaniedbałam tą tematykę, tym bardziej kiedy trafiam na taką książkę jak ta. "Wybraniec" jest moją pierwszą lekturą tej autorki i mam nadzieję, że nie ostatnią.

Przyznam, że trochę bałam się sięgać po tą książkę, bo jak zauważyliście w ostatnim czasie na moim blogu królowały romansidła, a tą pozycję zdecydowanie nie można zaliczyć do tego tematu. Na szczęście moje obawy stały się bezpodstawne, gdyż nie mal już od pierwszych stron wciągnął mnie ten fantastyczny świat, pełen magicznych stworzeń. Wszystkie te rasy mieszkają na ziemi i nie zawsze są do siebie przyjaźnie nastawione. Co mi szczególnie podobało w stylu pisania autorki, że nie znajdziemy tu typowych schematów fantastycznych. Rasy, które znamy z innych książek tu przedstawione są w zupełnie nowy interesujący sposób. Sam fakt, że ktoś może być pół smokiem jest czymś zupełnie nowych.

Uważam, że "Wybraniec" to naprawdę dobry debiut i dopracowany w każdym calu. Czytelnik doskonale odczuwa ból, smutek jak i ich szczęście postaci. Nie brakuję tu momentów mrożących krew w żyłach. Drason z pewnością nie będzie miał sielanki. Bohaterowie są wielobarwni i różnorodni, mamy do czynienia ze złymi charakterami jak i za osobami, które za sprawą przyjaźni czy miłości są w stanie oddać życie za bliską osobę. Autorka pokazuje nam, dlaczego warto mieć kogoś komu nie jest obojętny nasz los, gdyż w pojedynkę nie jesteśmy zdziałać aż tak ważnych i trudnych rzeczy.
"Ból jest jedynie stanem umysłu. Jeśli uda ci się wznieść ponad to, co w danej chwili odczuwa twoje ciało oznacza to, że to ty nim władasz, a nie on tobą."
Czego mi brakowało? Oddechu, bo ciągle się coś dzieję, zdecydowanie nie znajdziecie tu nudnych i nie potrzebnych momentów. Autorka przez cały czas buduje napięcie przez co jestem zła, że nie mogę od razu sięgnąć po kontynuacje serii. Jak się domyślacie książka została zakończona w momencie,  w którym czytelnik najmniej się tego spodziewa.
"Co do ludzi, to są stosunkowo młodą rasą, słabą i podatną na manipulacje, jednak jednego wam nie można odmówić... Odwagi, z jaką narażacie dla innych swoje kruche życie."
Komu polecam tą książkę? Wszystkim. Szczególnie fanom fantastyki, z pewnością nie będą zawiedzeni. Nie bójmy się więc debiutów, szczególnie polskich. Ja z tą książką spędziłam naprawdę przyjemne momenty. Historia Drasona wciągnęła mnie, aż ciężko było mi choć na chwilę się od niej oderwać. Cały czas byłam ciekawa jak potoczą się losy bohatera, ponieważ fabuła książki nie była taka jak inne. Ciężko było przewidzieć ciąg dalszy.
Teraz zostałam z wieloma pytaniami na które chciałabym uzyskać odpowiedź, ale na to muszę czekać do kolejnej części.
Tak więc polecam wam serie "Smocza krew", polubicie ją tak samo jak i ja.

Moja ocena
8/10
Olimpiada


Za możliwość przeczytania dziękuję Magdalenie Marków


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators