[137] "Złodziej pioruna" - Rick Riodan

Tytuł: "Złodziej pioruna"
Autor: Rick Riodan
Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy [t.1]
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo; Galeria Książki
Liczba stron: 360
Co by było, gdyby olimpijscy bogowie żyli w XXI wieku? Co by było, gdyby nadal zakochiwali się w śmiertelnikach i śmiertelniczkach i mieli z nimi dzieci, z których mogliby wyrosnąć wielcy herosi – jak Tezeusz, Jazon czy Herakles? Jak to jest – być takim dzieckiem? To właśnie przydarzyło się dwunastoletniemu Percy’emu Jacksonowi, który zaraz po tym, jak dowiedział się prawdy, wyruszył w niezwykle niebezpieczną misję. Z pomocą satyra i córki Ateny Percy odbędzie podróż przez całe Stany Zjednoczone, żeby schwytać złodzieja, który ukradł przedwieczną „broń masowego rażenia” – należący do Zeusa piorun piorunów. Po drodze zmierzy się z zastępami mitologicznych potworów, których zadaniem jest go powstrzymać. A przede wszystkim będzie musiał stawić czoła ojcu, którego nigdy wcześniej nie spotkał, oraz przepowiedni, która ostrzegła go przed… [lubimyczytac.pl]

W końcu udało mi się rozpocząć serie o bogach olimpijskich z czego bardzo się cieszę. Od razu się przyznam, że mam już dawno za sobą ekranizacje dwóch pierwszych części tego cyklu więc od razu wiedziałam czego mogę się spodziewać po tej historii, jednak nie przeszkadzało mi to. Ogólnie staram się oglądać ekranizacje książek, które mi się podobały i odwrotnie.

Percy Jackson zawsze myślał, że jest zwykłym dzieckiem, którego wychowywała matka z ojczymem, gdyż jego ojciec zaginął. Tak przynajmniej sądził, bo prawda okazała się inna. Pewnego dnia dowiaduję się, że jest herosem, a jego ojcem jest nie kto inny jak Posejdon. Od tej pory życie chłopaka nie jest takie samo jak do tej pory. Poznaje ludzi podobnych do niego, lecz nie wszyscy są do niego przyjaźnie nastawieni, a także spotyka stworzenia, o których do tej pory nawet nie miał pojęcia, że istnieją. 

"Złodziej pioruna" to dobry przerywnik pomiędzy moimi wszystkimi historiami miłosnymi, które zazwyczaj czytam, gdyż tu tego z pewnością nie znajdziecie. Książka ta przede wszystkim przygodówka, więc na nudy nie liczcie, gdyż ciągle się coś dzieje. Bohaterowie są różnorodni, każdy ma inne cechy charakteru. Występują również postacie mitologiczne takie jak Minotaur, heros, bogowie. Myślę, że to też dobre przypomnienie mitów i faktów z mitologii na język polski. Choć owszem trochę się różnią niektóre fakty. 


Zdecydowanie książki Ricka Riodana będą częściej pojawiać się na moim blogu. Na początku mam nadzieje, że uda mi się przeczytać całą serie o Percy Jacksonie, a potem będę sięgała po inne z tej tematyki. 
Jeżeli szukacie historii, gdzie dużo się dzieję, bohaterowie nie są mdli tylko wyraziści, a wszystko oprawione jest fantastyką z pewnością ta książka przypadnie wam do gustu. 

Moja ocena
8/10
Czytam ile chcę
Olimpiada

3 komentarze :

  1. Już tyle dobrego o tym autorze, że sama bym się z przyjemnością zapoznała z jego twórczością ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach książkę, choć już oglądałam ekranizację tej części :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators