[133] "Moje życie obok" - Huntley Fitzpatrick

Tytuł: "Moje życie obok"
Autor: Huntley Fitzpatrick
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 450

Moja mama nigdy nie podejrzewała, że obserwowałam Garrettów. I to przez cały czas. Nie spodobałoby się jej to.
Garrettowie są absolutnym przeciwieństwem Reedów. Głośni, bałaganiarscy, emocjonalni. Siedząc w swoim punkcie obserwacyjnym Samantha Reed codziennie marzy o tym, by stać się jedną z nich. . . Aż do pewnego letniego wieczoru, kiedy Jase Garrett wspina się na dach obok niej i zmienia wszystko.
Zakochują się w sobie bez pamięci, przedzierając się przez potknięcia i cuda pierwszej miłości. Rodzina Jase'a przyjmuje Samanthę jak swoją, chociaż dziewczyna początkowo ukrywa swój związek z nim. Wtedy zdarza się coś nie do pomyślenia i świat Samanthy się rozpada. Dziewczyna staje przed niemożliwą do podjęcia decyzją. Która rodzina idealna zdoła ją ocalić? A może nadszedł czas, by sama ocaliła siebie?
Poruszająca powieść o rodzinie, przyjaźni, pierwszej miłości i o tym, jak zachować lojalność wobec jednej osoby, nie zdradzając innej. [lubimyczytac.pl]


W końcu trafiam na książki, gdzie to dziewczyna jest z tego dobrego domu, bogata, znana, a chłopak zwykły. Ten motyw mi jak najbardziej odpowiada. Zresztą lubię również kiedy jest wątek sąsiadów i między nimi pojawia się chemia. 
Matka Samanthy chce mieć władzę nad większością decyzji w jej  życiu. Wybiera jej po części znajomych, pilnuje jej powrotów do domu, a wszystko po to żeby nie popsuła jej walki w wyborach. Szczególnie nie przychylnie patrzy na wielką rodzinę sąsiadów. Do tego wszystkiego muszę zaznaczyć, że jej rodzicielka jest pedantyczna, ciągle odkurzałaby dywan, oczywiście w odpowiedni sposób. Jakoś to utkwiło mi w pamięci. Jase należy do wielodzietnej rodziny i nie wyobraża sobie żeby mieć mniej rodzeństwa, jednak wie że jego rodzina musi liczyć się z każdym groszem. Mimo, że oboje mieszkają obok siebie to nigdy się nie poznali [ w sumie dla mnie to trochę dziwne, ale no cóż mieszkam na wsi tu każdy każdego zna]. W końcu doszło do poznania i zaiskrzyło.
Trochę zalatywało mi w pewnym momencie Romeo i Julią, bo tu też para była nieakceptowana, tyle że tylko od jednej strony. 
Książkę czytało mi się bardzo dobrze. W sumie jeden wieczór i skończona. Bardzo polubiłam Jase'a, po prostu z charakteru ideał chłopaka. Pracowity, troskliwy, dba o najbliższych. Autorka w książce pokazuję nam jak czasem ciężki bywa wybór pomiędzy własnym sumieniem, a rodziną, a także jakie może to przynieść konsekwencje. 
Oczywiście jest to typowe Young Adult, więc zakończenia możemy się praktycznie bardzo szybko domyślić, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. 
Polecam tą książkę wszystkim tym którzy szukają przyjemnej lektury. Historia ta pokazuję jak ważna jest miłość w życiu młodego człowieka, a także o to, że warto o nią walczyć 
Moja ocena 
8/10
Czytam ile chcę
Czytam Young Adult

14 komentarzy :

  1. Naprawdę chętnie bym przeczytała, kusi mnie od dawna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie ukazuje przełamywanie stereotypów, polubiłam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pozytywne opinie o tej książce. Nie wiem czy znajdę na nią czas, ale chętnie przeczytałabym ją, bo czasem lubię sięgnąć po Young Adult :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dłuższego czasu marzę o tej książce. Muszę koniecznie ją zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli motyw biednej, brzydkiej, nieśmiałej dziewczyny się skończył? Zapisuję tę powieść w głowie i będę jej szukać w bibliotece. Obowiązkowo! <3

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili, oraz do udziału w rozdawajce. ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze zainteresowałaś mnie tą pozycją, więc mam nadzieję, że uda mi się kiedyś ją przeczytać :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :) Mam do sprzedania : "Plagę samobójców. Program 1 " autorstwa Suzanne Young. Zamówiłam ją sobie do czytania, a kilka dni później dostałam w prezencie ten sam egzemplarz w prezencie od przyjaciółki. Sprzedam ją za 28 złotych ( cena rynkowa wynosi: 37,90! )
    Stan idealny, nowa! , mogę podesłać zdjęcia.
    kontakt: estera.miod@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej książce i mnie nią zaciekawiłaś. Lubię czasem przeczytać coś z Young Adult, więc z chęcią zajarzę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Narobiłaś mi chęci na szybką młodzieżówkę. Będę musiała rozejrzeć się w mojej biblioteczce :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli mimo tego, że to młodzieżówka, książka jest taka dobra, to czemu nie miałabym dać jej szansy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Co prawda to nie jest typ książki przy jakim mogłabym spędzić cały dzień, ale mimo wszystko na pewno ma swój klimat. Streszczenie wzbudza ciekawość.

    Obserwuję i zapraszam również do siebie (recenzje filmów, a będą i książek), byłabym bardzo wdzięczna za obserwację, jeśli Ci się spodoba oczywiście :)

    justletthembe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators