[128] "Jak powietrze"- Agata Czykierda-Grabowska

Tytuł: "Jak powietrze"
Autor: Agata Czykierda- Grabowska
Rok wydania:2016
Liczba stron: 480

Pierwsza polska powieść new adult!
Zwykła dziewczyna, zwykły chłopak, niezwykła miłość.
Niektórym może się wydawać, że Oliwii niczego nie brakuje – przystojny chłopak, świetne studia, wieczory spędzane w warszawskich klubach. Ale gdy los stawia na jej drodze Dominika, w jego bursztynowych oczach dziewczyna dostrzega coś, czego nie dał jej wcześniej nikt inny.
Dominik mieszka w obskurnej kamienicy na Pradze i musi zajmować się młodszym rodzeństwem. W jego życiu nie ma miejsca na rozrywki ani nawet na marzenia.
Choć pochodzą z dwóch różnych światów, wkrótce okazuje się, że nie mogą bez siebie żyć. On przynosi jej długo oczekiwany spokój, ona jest dla niego jak powietrze.
Ale czy taka miłość ma szanse przetrwać?
Czy Dominik potrafi odciąć się od bolesnej przeszłości?
Czy da się żyć bez powietrza? [ z lubimyczytac.pl]

Tej książki było dosłownie pełno na wszelakich blogach. Większości wypadkach była ona wręcz zachwalana, dlatego też możecie mi wybaczyć, ale postawiłam jej naprawdę wysoką poprzeczkę. W końcu znalazłam książkę, gdzie główny chłopak nie był playboyem. Chwała za to autorce. Dominik to zwykły chłopak, którego życie nie oszczędzało. Od małego wychowywał się w domu dziecka, a teraz sprawuje opiekę nad młodszym rodzeństwem. [ stawiam poprzeczkę wyżej. Szukam książki gdzie chłopak naprawdę będzie zwykły bez problemów z przeszłością] Ona, czyli Oliwia wychowała się w dobrym domu, w którym nigdy nic nie brakowało. Zbieg okoliczności sprawia, że oboje natrafiają na siebie na jednej z Warszawskich ulic. 

Już nie pierwszy raz przekonałam się, że wśród polskiej literatury możemy znaleźć gatunek, który naprawdę lubię. "Jak powietrze" nie jest typową książką Young Adult, bo tak jak mówiłam nie spotkamy tu chłopaka na którego wzdychają wszystkie niewiasty, a on wybiera największą dziewice na okolice. Tym razem jest praktycznie na odwrót. Autorka pokazuje, że nigdy nie wiemy gdzie nas spotka miłość, a także do kogo mocniej zabiję nam serce. 

Zastanawia mnie czemu napisane jest na okładce, że to jest pierwsza polska powieść New Adult. hmmm. Czy aby na pewno to była taka pierwsza? Huk, no może się nie znam. 

Minusem tej książki jest fakt, że zabrakło mi jakiś zwrotów akcji, albo czegoś co mogłabym powiedzieć, że mnie zaskoczyło[oprócz pomysłu na historię].
Uważam, że sięgniecie po "Jak powietrze" było jak najbardziej dobrym posunięciem. Polubiłam tych zwykłych bohaterów, zaciekawił mnie ich los, a także kibicowałam im do samego końca. Dzięki niej naprawdę można uwierzyć, że prawdziwa miłość potrafi przynieść szczęście człowiekowi. 

Moja ocena
7,5/10
Czytam ile chcę
Czytam Young Adult

3 komentarze :

  1. Raczej ciężko będzie Ci znaleźć książkę z gatunku New/Young Adult, w której bohater nie będzie miał za sobą trudnej i bolesnej przeszłości, ponieważ tym się właśnie charakteryzuje ten gatunek ;)
    Niemniej jednak, jeśli taką znajdziesz, to daj mi znać, bo może się mylę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam poprzednią powieść autorki i ogromnie mi się podobało. Teraz muszę przekonać się jak jest z najnowszą powieścią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się, że postawiłaś wysoko poprzeczkę tej książce, bo mam tak samo... Mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie. :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators