[126] "Cztery" - Veronica Roth

Tytuł: "Cztery"
Autor: Veronica Roth
Seria: Niezgodna cz. 0,5
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 304

Zanim Tobias poznał Tris…

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone było społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodził test predyspozycji, a potem musiał wybrać frakcję. Ten, kto nie pasował do żadnej, zostawał uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączył cechy charakteru kilku frakcji – jak Tris i Tobias – był Niezgodny i musiał być wyeliminowany...
Szesnastoletni Tobias, syn przywódcy Altruizmu, dokonał swojego wyboru. Stał się Nieustraszonym o imieniu Cztery, by zacząć wszystko od nowa. I nie pozwolić, by strach zmieniał go w tchórza.
Teraz musi dowieść, że zasłużył na swe miejsce wśród Nieustraszonych. Jego decyzje zaważą na losach innych nowicjuszy. A odsłonięte tajemnice zagrożą przyszłości – jego i całego społeczeństwa frakcyjnego.
Dwa lata później Cztery staje przed następnym trudnym wyborem. Wtedy spotyka Tris, która właśnie porzuciła Altruizm. Z nią droga do naprawienia ich świata może być łatwiejsza. Ale czy z nią Cztery może stać się znów Tobiasem? [ z lubimyczytac.pl]

Jak dotąd nie przepadałam za czytaniem pod rozdziałów. Tym razem zrobiłam wyjątek, gdyż tą serię naprawdę polubiłam, a do tego akurat znalazłam tą książkę w bibliotece. 
"Cztery" napisana jest z perspektywy Tobiasa. Opowiada jego historie od dnia kiedy miał próby. Poznajemy jak doszło do jego przemiany z syna przywódcy Altruizmu do chłopaka z Nieustraszoności. 
Nie będę dużo mówić o tej pozycji, bo jest ona przede wszystkim dla tych, którzy polubili trylogie, mogę was zapewnić, że się nie zawiedziecie. Czyta się ją naprawdę szybko i lekko. Mogłam jeszcze raz przenieść się do tamtego świata, gdzie ludzi dzielili ze względu na to jakie cechy charakteru posiadali. Owszem niczym mnie ta książka nie zaskoczyła, jednak nie to miała za zadanie. W końcu dzięki niej mieliśmy poznać po prostu historie Tobiasa dogłębniej i co za tym idzie lepiej zrozumieć niektóre zdarzenia, które miały miejsce w serii. 

Moja ocena 
7/10
czytam ile chcę
Czytam Young Adult

2 komentarze :

  1. Czytałam jakiś czas temu i bardzo mi się podobała. Lubię trylogię, aczkolwiek ekranizacja mnie rozczarowała. Myślę, że do wersji papierowej będę wracać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze "Niezgodnej", więc wstrzymam się z czytaniem "Cztery" :))

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators