[121] "Wyznania Gejszy" - Arthur Golden

Tytuł: "Wyznania gejszy"
Autor: Arthur Golden
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 464
Jedna z najważniejszych i najpiękniejszych opowieści o miłości.
Debiut literacki, który podbił serca czytelników na całym świecie.
Książka, na podstawie której powstał obsypany Oscarami film, z niezapomnianą rolą przepięknej Ziyi Zhang.

Opowieść Sayuri, córki prostego rybaka, zaczyna się w 1929 roku, gdy jako dziewięcioletnia dziewczynka zostaje sprzedana przez ojca do renomowanej szkoły gejsz w Kioto. Oczami Sayuri śledzimy jej edukację: naukę tańca, muzyki, noszenia kimona, sztuki makijażu i układania włosów, nalewania sake. Obserwujemy niezwykły świat, w którym dziewictwo dziewczyny jest towarem sprzedawanym na licytacji temu, który zaoferuje najwięcej. Świat, w którym kobiety są szkolone w sztuce uwodzenia bogatych i wpływowych mężczyzn, a miłość uchodzi za iluzję. [ lubimyczytac.pl]

Nigdy nie miałam okazji obejrzeć ekranizacji tej książki, więc kiedy zobaczyłam ją na półce w bibliotece postanowiłam po nią sięgnąć.
Ciężko oceniać jest mi książkę, która przez wiele osób uznawana jest za klasykę. Owszem pokazuję nam jak naprawdę wygląda życie Gejsz od kuchni. Co dla mnie nie które rzeczy są po prostu chore. Najbardziej to, że sprzedają swoje dziewictwo i to w wieku bardzo wczesnym. Zresztą nawet ich związki z mężczyznami odebrałabym to tak jak u nas sponsoring. Mimo to kobiety te w Japonii uważane są za coś wyjątkowego.
"Wyznania Gejszy" napisana jest w formie pierwszoosobowej co ułatwia czytelnikowi w czuć się w emocje głównej bohaterki. Poznajemy świat Japonii z lat drugiej wojny światowej. [ zauważyłam, że ten czas ostatnio często się u mnie przewija] 

Jednak uważam, że jest to książka specyficzna i do mnie nie trafiła. Czytało mi się ją bardzo powoli, ciągnęła mi się. Widać wakacje nie służą mi do czytania takich książek. Mam nadzieje, że obejrze
Moja ocena
7/10
Czytam ile chcę 

10 komentarzy :

  1. Ostatnio zastanawiałam się czy nie zakupić egzemplarza dla siebie. Chyba dam się namówić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od pewnego czasu chce się z tytułem zapoznać, ale jakoś wybitnie nie jest mi po drodze, mam jednak nadzieję, że uda mi się niebawem to zmienić, aby móc powiedzieć coś więcej na ten temat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też nie było, ale jakoś tak trafiło, że wpadła mi w ręce w bibliotece

      Usuń
  3. Że też ja takiej popularnej książki jeszcze nie przeczytałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem może i wiekszość osób, które mają do czynienia z ksiązkami czy też filmami tytuł zna, ale obecnie rzadko się moim zdaniem po nią sięga

      Usuń
  4. Oglądałam ekranizację, a również chciałabym poznać formę papierową:)

    OdpowiedzUsuń
  5. brałam się za czytanie jej ale potem jakoś zrezygnowałam i o niej zapomniałam :D

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam ;* odwdzięczam się za każdą obserwację ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie widziałam filmu, a po książkę jakoś nawet nie próbowałam się zabierać i szczerze mówiąc, chyba to się nie zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno temu widziałam tylko film :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators