[120] "Skazani na ból": "Agnieszka Lingas-Łoniewska

Tytuł: "Skazani na ból"
Autor: Agnieszka Lingas- Łoniewska
Liczba stron: 317
Rok wydania 2015

Będąc ze mną jesteś skazana na ból. Na cierpienie. I na niebezpieczeństwo.
Aleks ma dwadzieścia lat i od szesnastego roku życia jest skinheadem. Ma swoje bractwo, ideały i prawdy, w które wierzy. Amelia to osiemnastolatka, licealistka, która ma za sobą tragiczną przeszłość.
Drogi Amelii i Aleksa nigdy nie powinny się przeciąć. Nie łączy ich nic – ani pochodzenie, ani poglądy, ani rodzinna przeszłość. A jednak młodzi poznają się w dramatycznych okolicznościach i zakochują w sobie. Od tej chwili zmienia się wszystko.
Historia, która zwala z nóg. Dramatyczna pogoń za miłością silniejszą niż uprzedzenia, bolesne poszukiwanie własnej tożsamości i zakończenie, które nie pozwoli zasnąć.

"Szu­kam cię - a gdy cię widzę,udaję, że cię nie widzę.
Kocham cię - a gdy cię spotkam, udaję, że cię nie kocham.
Zginę przez ciebie - nim zginę, krzyknę, że ginę przypadkiem... " [z lubimyczytac.pl]

Chyba nie da się nie zauważyć, że zawsze chętnie sięgam po książki Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, więc mogę śmiało stwierdzić, że należy ona do moich ulubionych polskich pisarek.
"Skazani na ból" znalazłam w bibliotece, więc plus dla tego miejsca, że ma w swoim zbiorze takie pozycje. 
Jest dziewczyna, jest chłopak, zakochują się w sobie i może się wydawać, że to kolejne romansidło jakich wiele. Nic bardziej mylnego. Owszem głównym wątkiem jest oczywiście uczucie, jednak po za nim książka ta porusza naprawdę trudne tematy. Autorka pokazuje nam jak wygląda życie skinheada i jak może skończyć się zetknięcie się z nim innych kultur np cyganów. Pokazuję czym brak tolerancji może się zakończyć.  Czytając uświadamiamy sobie, że prawdziwa miłość przetrwa wszystkie różnice poglądów, potrafi połączyć dwoje ludzi z zupełnie różnych światów. To chyba właśnie to jest w tym wszystkim najpiękniejsze. 
Bardzo podobał mi się fakt, że książka "Skazani na ból" napisana została z dwóch perspektyw, zarówno Amelii jak i Aleksa. Dzięki czemu możemy bliżej poznać obu bohaterów tej historii.Naprawdę polubiłam oboje z nich, przeżywałam z nimi każde wydarzenie, a wierzcie mi nudy w książce nie znalazłam. 

Na samym końcu książki znajduje się playlista. Niektóre pozycję znam bardzo dobrze, ta piosenka również tam się pojawiła. Uważam, że pasuję do całokształtu. 
"Skazani na ból" to naprawdę dobra książka z gatunku New Adult. Pozycja ta jest idealnym przykładem, że również w literaturze polskiej możemy znaleźć coś godnego uwagi napisane w tym stylu.  Uważałam, że nie tylko młodzież znajdzie w niej coś dla siebie.
Moja ocena
9/10
Czytam ile chcę
Czytam Young Adult

11 komentarzy :

  1. Na ostatnich Warszawskich Targach Książki rozmawiałam z autorką i powiedziała, abym zainteresowała się właśnie ta pozycją. Wiem, że włożyła ogrom pracy w jej przygotowanie. Chętnie przeczytam. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto. Książka dopracowana, widać, że autorka poznała ten świat

      Usuń
  2. Może kiedyś, w ramach odskoczni, sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nie mogę się do autorki przekonać po bardzo słabym "Obrońcy nocy", ale z tą playlistą, to chyba taka zagrywka autorki, bo własnie w "Obrońcy nocy" było podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat "Obrońców nocy nie czytałam

      Usuń
  4. Jestem bardzo ciekawa czy mi również tak bardzo przypadłaby do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka mi się podobała, aczkolwiek znalazłam w niej kilka słabszych punktów. Niewątpliwie jednak uderza w czytelnika i warto zwrócić na nią uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji, a polskich autorów nigdy za wiele! :)
    Buziaki kochana, obserwuję! ♥
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię twórczość Lingas-Łoniewskiej, więc na pewno sięgnę po tę lekturę. A "Piosenkę księżycową" ubóstwiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypomina mi trochę książki z serii Ossolineum. Kto wie, może sięgnę, tym bardziej, że to książka polskiej autorki.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators