[119] "Ty jesteś moje imię" Katarzyna Zyskowska - Ignaciak

Tytuł: "Ty jesteś moje imię"
Autor: Katarzyna Zyskowska - Ignaciak
Liczba stron: 424
Rok wydania: 2014
Trwa wojna, zniewoleni mieszkańcy Warszawy
żyją w cieniu łapanek i ulicznych egzekucji.
Gruzy pozostałe po kampanii wrześniowej,
wszechobecne cierpienie i strach
to nie najlepsza sceneria dla miłości.

Jednak właśnie wtedy krzyżują się drogi
Basi i Krzysztofa.

Dziewiętnastoletnia dziewczyna i piękny poeta.
Trochę nieśmiali, odrobinę zagubieni, bardzo zakochani.
Ponad czarną otchłanią okupacji,
w czasach najtrudniejszych wyborów,
rozkwita niezwykła miłość, biała magia. [lubimyczytac.p]

"Ty jesteś moje imię" jest książką z tych, których zakończenia możemy się domyślić jeśli znamy trochę biografie Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Mi ten fakt ani trochę nie przeszkadzał. Zdarzenia, które zostały ukazane w książce z tego co mi się wydaję miały one odzwierciedlenie w realnym życiu. Akcja powieści ma miejsce przede wszystkim w Warszawie, w czasie drugiej wojny światowej. Po losach bohaterów autorka pokazuję nam jak te czasy były ciężkie dla wszystkich.
Historia ta pokazuję jaką siłę potrafi mięć miłość. Pojawia się ona niejednokrotnie w momentach, w których nie powinna. Potrafi sprawić, że dzięki niej zapominamy o otaczającym nas szarym świecie. 
Trzeba wspomnieć, że w książce wspomniani są również bohaterowie "Kamieni na szaniec" a także Tadeusz Borowski. 

Muszę również dodać, że okładka książki jest cudowna, z pewnością tą grafikę zapamiętam na długo. 

"Ty jesteś moje imię" to mocna książka o tamtych czasach. Potrafi wzbudzić emocje.

Moja ocena
8/10
Czytam ile chcę

5 komentarzy :

  1. Sam zarys fabuły, jak i Twoja ocena tej książki bardzo mnie intryguje i zachęca do lektury. Mam zatem nadzieję, że uda mi się jakoś na nią trafić. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, że okładka jest piękna. Czytałam bardzo dużo świetnych opinii o tej książce, więc jestem pewna, że kiedyś w końcu po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać historię z wojną w tle, a jak już akcja rozgrywa się na terenach Polski to już w ogóle, nie wykluczone więc, że po ten tytuł sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię twórczość tej autorki, więc ten tytuł muszę poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się być bardzo ciekawa, mam nadzieję,że kiedyś
    ją przeczytam. Pozdrawiam ;)
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators