[117] "Skrywana przeszłość" - Anna Birger

Tytuł; "Skrywana przeszłość"
Autor: Anna Birger
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 328
Są szuflady, które na zawsze powinny pozostać zamknięte… 

Laura po latach spędzonych z dala od rodzinnego domu dostaje telegram. Wieści o tym, że jej babka – niegdyś bliska osoba, z którą była skłócona, nagle i niespodziewanie odchodzi. Za namową swej nowej rodziny wsiada w samolot, by pożegnać przeszłość. Zamknąć rozdział, który od lat nie daje jej spokoju. Na miejscu okazuje się, że otrzymała nieoczekiwany spadek. Nie dom, nie pieniądze, nie rodzinne pamiątki. Tylko plik tajemniczych zeszytów. Okazuje się, że są to zapiski babki, dotyczące czasów wojny. I tak, jadąc w niespodziewaną podróż, pozna tragiczną historię, o której nic nie wie i nigdy nic wiedzieć nie chciała, a która może zmienić jej życie. Czytając, pogrąży się w świat, który nie powinien istnieć. Nigdy! Ani wtedy, ani teraz, ani jutro…[lubimyczytac.pl]

Sięgając po tą pozycje nie miałam zielonego pojęcia czego mogę się spodziewać. Nie szukałam żadnych informacji na jej temat, opis na okładce nie zdradza tego co znajdziemy w środku. 

Książka opowiada przede wszystkim o babce Laury, Irenie. Była ona młodą żydówką kiedy zapanowała okupacja hitlerowska. W swoich zeszytach które przekazała w spadku wnuce opowiada o losach, które spotkały ją i jej najbliższych. Historia o której opowiada rozpoczęła się od wybuchu drugiej wojny światowej aż do wyzwolenia obozów.
Muszę przyznać, że autorka mnie zaskoczyła, gdyż nie spodziewałam się takiego rozwoju wydarzeń i jego skutków, chyba tak to mogę nazwać. Choć z drugiej strony czuję lekki niedosyt, gdyż nie na wszystkie pytania uzyskałam odpowiedzi.Spotkamy w niej przede wszystkim smutek, ogromne cierpienie ludzi. Nie potrafię sobie wyobrazić tego jakby tamten okres w dziejach naszego kraju znów powrócił. Zresztą jak człowiek może tak traktować drugiego człowieka.Przygotujcie się, że niektóre sytuacje potrafią zmrozić krew w żyłach.

Czytając "Skrywana przeszłość" powróciłam również myślami do trzeciej liceum, kiedy to miałam okazję przeczytać inne książki o tej tematyce.

Myślę, że książkę warto jest przede wszystkim, dlatego, że opowiada o losach naszych rodaków i o tym w jakich czasach przyszło im żyć. Tak więc nie narzekajmy na to co mamy teraz


Moja ocena 
8/10
Czytam ile chcę


12 komentarzy :

  1. Nigdy nie słyszałam, podobna tematyka nie za bardzo mnie pochłania, tematyka żydowska kojarzy mi się na razie jedynie z licealnymi lekturami.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wlaśnie też do tej pory tak się kojarzyła

      Usuń
  2. Uwielbiam czytać takie książki i aż dziw, że jeszcze o tej nie słyszałam :) Z wielką chęcią jednak chciałabym ją przeczytać! Pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Czasem warto pobuszować w publicznej bibliotece

      Usuń
  3. Pierwsze słyszę o tej książce. Zaciekawił mnie element zeszytów. Muszą zawierać informacje, które chcę poznać. :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę ten tytuł na oczy, ale wydaje się być interesujący, więc go sobie zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W naszych czasach też zdarza się, że ludzie nie żyją najlepiej, jednak z pewnością jest nieco lepiej niż kiedyś. Książki raczej nie przeczytam, gdyż bardzo nie lubię takiej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię czytać historię z tego konkretnego okresu w historii Polski i całego świata, więc na "Skrywaną przeszłość" nawet i skusiłabym się ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią sięgnę, bo tematy poruszane w tej książce warto nieprzerwanie poznawać. Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tym tytule. Raczej też nie będę po niego sięgać, chociaż polecasz :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators