[115] "Kołysanka" - Sarah Dessen

Autor:Sarah Dessen
Tytuł; "Kołysanka"
Rok wydania: 2016
Remy zawsze wybiera idealny moment, żeby zerwać z chłopakiem: między początkowym romantycznym uniesieniem a przed wystąpieniem pierwszych oznak zaangażowania. Nauczyła się tego od matki pisarki, która miała czterech mężów i właśnie szykuje się do ślubu po raz piąty. Dlaczego więc porzucenie Dextera sprawia Remy tyle kłopotów? Powinna natychmiast rozstać się z kimś tak beznadziejnym – niezorganizowanym i porywczym, a do tego, niestety, muzykiem. Muzykiem był także jej ojciec. Napisał dla niej piosenkę, bardzo popularną, ale zniknął z jej życia, zanim zdążyła go poznać.

"Kołysanka" to urzekająca powieść o dziewczynie, która wierzy, że ma serce z kamienia, a jej chłopak udowadnia, że to nieprawda.
[lubimyczytac.pl]

Ostatnio czytałam inną książkę tej autorki, nie była ona zła, więc stwierdziłam, że pójdę za ciosem i tak oto przestawiam wam "Kołysankę". Muszę się przyznać, że trochę się wynudziłam. Chyba nie ogarnęłam całego sensu tej książki. Z pewnością znów znajdziemy w niej przesłanie, że trzeba wierzyć w miłość, bo nigdy nie wiadomo kiedy nas spotka, a także, że nie trzeba bać się zaangażowania. Jednak lektura dłużyła mi się, a główna bohaterka Remy irytowała mnie w każdym możliwym aspekcie. Sama nie wiedziała co chcę od życia i myślała tylko o swoich uczuciach. Owszem mogła można uznać, że miała ku temu powody, ale bez przesady. Trochę się w sumie dziwie co ten Dexter w niej widział. Owszem był to chłopak trochę przypałowy, ale z poczuciem humoru. O właśnie tu mamy zaletę książki, gdyż podczas czytania na mojej twarzy pojawiał się uśmiech. 

Wiem, wiem może się wydawać po mojej opinii, że ta książka jest tragiczna, ale nie, aż tak źle nie jest. Owszem nie jest to lektura która was pochłonie, ale ma swój sens, skierowana głównie do młodzieży. Ja na razie chyba sobie odpuszczę kolejne książki Sarah Dessen, może za jakiś czas jeszcze po coś sięgnę. 

Moja ocena
6/10
Czytam ile chcę
Czytam Young Adult

5 komentarzy :

  1. Sarah Dessen to autorka, która za granicą zrobiła niezłą furorę, ale w Polsce chyba się nie przyjęła. Nie zamierzam czytać tej książki, chyba że będę miała do tego oczywistą okazję :)
    Pozdrawiam, u mnie post tematyczny - porozmawiamy o schematach w książkach!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o mnie to bardzo polubiłam pisarkę, ale pisze typowo dla młodzieży. Osoby, które nie lubią książek w typie "high school" mogą się tutaj nie odnaleźć.

    Mercy In Your Eyes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wlasnie dziwne, bo ja ten typ lubie, ale ta do mnie nie przemówiła

      Usuń
  3. Nie mogę się doczekać aż dopadnę książki autorki w bibliotece. ;)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators