[114] "Ktoś taki jak ty" - Sarah Dessen

Autor: Sarah Dessen
Tytuł: "Ktoś taki jak ty"
Liczba stron: 255
Rok wydania:2016
Los zafundował Scarlett szybką lekcję dorastania. Jej chłopak zginął w wypadku, a ona dowiedziała się, że jest z nim w ciąży. Niepokorna i szalona szesnastolatka nie ma pojęcia o odpowiedzialności, a co dopiero o byciu matką. To będzie czas ogromnych wyzwań. Jej najlepsza przyjaciółka Halley zawsze była jej przeciwieństwem. Cicha, poukładana i niezbyt towarzyska, ograniczana przez nadopiekuńczą matkę. Zwykle to ona potrzebowała optymizmu i nieustępliwości Scarlett, jednak teraz role się odwróciły. Halley będzie musiała wesprzeć przyjaciółkę, choć sama ma problem – zakochała się w niewłaściwym facecie. Czeka je trudny krok w dorosłość i prawdziwy sprawdzian z przyjaźni.[lubimyczytac.pl]


Nie mam pojęcia co skusiło mnie po sięgnięcie po tą pozycję. Zdecydowanie nie okładka, bo ta mi się bardzo nie podoba i zdecydowanie nie zachęca do czytania. Chyba fakt, że nie jest ona długą historią sprawił, że pojawiła się w moich rękach. Jakoś teraz nie mam ochoty na nic grubego, choć mam nadzieje, że zmieni się to, bo mam w planach dwie dość obszerne pozycje.

Jednak wracając do książki "Ktoś taki jak ty" mogę powiedzieć, że dostałam to co chciałam, czyli, bardzo lekką książkę, trochę schematyczną, nad którą nie musiałam się nadmiernie głowić co będzie dalej, bo była dość przewidywalna. Napisana jest z perspektywy Halley i to głównie na jej historii się skupiamy, więc jak dla mnie opis książki jest jak najbardziej mylny. Życie Scarlett i jej poczynania są czymś pobocznym, co dla mnie jest trochę błędem, bo bardziej ona mnie ciekawiła od głównej bohaterki. Co więcej zakończenie jest trochę nie dopowiedziane, zostałam z kilkoma pytaniami bez odpowiedzi, a za takim stanem rzeczy nie przepadam.

Nie można jednak pominąć faktu, że "Ktoś taki jak ty" ma też za zadanie nas czegoś nauczyć. Skierowana jest przede wszystkim dla młodzieży i to właśnie problemy tej grupy wiekowej pokazuję. Ja osobiście nie potrafiłabym sobie wyobrazić, że mój chłopak ginie w wypadku, a ja niedojrzała nastolatka dowiaduję się, że jestem w ciąży i zostaję z tym całkowicie sama. Więc może warto zastanowić się nad swoimi czynami, bo niektóre mogą mieć konsekwencje do końca życia.

Spodobał mi się styl autorki, gdyż sceny i dialogi były niewymuszone i czytało się szybko. Tak więc myślę, że sięgnę po kolejną książkę Sarah Dessen, bo widziałam, że kilka ma na swoim koncie.

Moja ocena
7/10
Czytam ile chcę
Czytam Young Adult

3 komentarze :

  1. Książka wydaje się być naprawdę fajna, zatem z wielką chęcią chciałabym ją przeczytać :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisarka tworzy naprawdę sympatyczne młodzieżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekkie książki, idealne na wakacje ;) Jeśli styl autorki jest przyjemny, tym bardziej zapisuje tytuł. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators