[95] "Piąta fala. Bezkresne morze." - Rick Yancey

Tytuł: Piąta fala, Bezkresne morze.
Autor: Rick Yancey
Seria:Piąta fala
Liczba stron: 512
Rok wydania: 2014
Porywająca kontynuacja „Piątej fali”

Ci, którym udało się przeżyć kolejne fale inwazji Obcych, zrozumieli, że by przeżyć w nowej rzeczywistości, nikomu nie można ufać. Konflikt dwóch cywilizacji wkracza na zupełnie inny poziom. Ocaleć może tylko jedna ze stron. Dlaczego bezcieleśni Obcy chcą wymazać z powierzchni Ziemi ostatnie ślady ludzkiej cywilizacji? Jak Cassie i jej przyjaciele zamierzają przetrwać okrutną zimę i czy uda im się znaleźć sposób na pozbycie się najeźdźców?

Jeden z najlepszych cykli science fiction ostatnich lat to pasjonująca opowieść o sile ludzkiego uporu i odwadze mimo wszystko. [ z lubimyczytac.pl]

Albowiem najbardziej lubię czytać serie za jednym razem, dlatego też od razu po pierwszej części wzięłam się za drugą. Od razu uprzedzam, nie musicie się bać, kolejny post już nie będzie o tym cyklu. 
Pierwsze co najbardziej rzuca się w oczy w tej części jest fakt, że pisana jest z wielu perspektyw, chyba jakoś koło sześciu, ale mogłam się pomylić w liczeniu. Dla mnie to stanowczo za dużo szczególnie, że zaczynając czytać dany fragment nie ma napisane kto teraz opowiada tylko z treści trzeba się domyślić. Czasami byłam lekko zamieszana, bo gubiłam wątek kto jak gdzie. Niby tak wiele perspektyw ma też swoje zalety. Poznajemy historie z kilku historii, a każdy z bohaterów miał swoje indywidualne podejście, własne przeżycia, każdy był inny. Właśnie dzięki temu mogliśmy poznać bliżej inne postacie nie tylko Cassie czy Bena. Mi osobiście najbardziej podobały się te momenty, które były pisane z perspektywy Ringer.

Nigdy nie wiadomo, kiedy dotrze do ciebie cała prawda. Nie można sobie wybrać określonego momentu. To on wybiera nas.

Przyznam się, że ta lektura już trochę mi się ciągnęła, nie byłam nią pochłonięta jak poprzednią. Niby naprawdę dużo się działo, jednak czegoś mi wraz brakowało, przez cały czas miałam właśnie takie uczucie. 

Teraz pozostaje mi czekać na wydanie kolejnej części. Nie jestem jeszcze pewna czy ją przeczytam, bo z pewnością moje oczarowanie tą serią troszkę zmalało. Jednak myślę, że warto dawać drugą szanse, a do tego kończyć rozpoczęte cykle książkowe. 
Moja ocena
7/10

12 komentarzy :

  1. Polubiłam tę serię i czekam na ciąg dalszy

    OdpowiedzUsuń
  2. Do kupna tej książki zbieram się już długi, długi czas, bo w końcu nie chcę obejrzeć filmu bez czytania ksiażki :)
    Zapraszam do siebie http://cosmo-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pisałam na razie przejadłam się postapokaliptycznymi klimatami, jednak szkoda, że seria nie trzyma poziomu, ale może kiedyś jeszcze się z nią zapoznam.
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nazwała bym tego, że nie trzyma poziomu, po prostu napisana jest innym stylem niż poprzednim

      Usuń
  4. A mi znowu ta część podobała się bardziej niż poprzednia. Chociaż to zakończenie lekko mnie zmieszalo, ale zobaczymy co będzie dalej. :D
    http://dwiestronyksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za bardzo mnie denerwowali co niektórzy bohaterowie

      Usuń
  5. Myślę, że mogłabym się skusić na tą książkę. Film chyba też nie byłby najgorszy. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili . ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Piąta fala" ciągle na mnie zerka, ale wciąż nie mogę się za nią zabrać..

    www.word-is-infinite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na półce tom I i muszę go dokończyć :) Jak mi się spodoba to chętnie się gnę po ciąg dalszy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę nic powiedzieć na temat tej książki, gdyż jej nie czytałam, i raczej się to nie zmieni. Nie jestem fanką fantastyki/ science fiction.
    Pozdrawiam serdecznie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze okazji poznać drugiego tomu, wolę czytać serie w lekkich odstępach, bo mam potem problem z pisaniem recenzji ;) Piątą falę czytałam jednak dość dawno, więc chyba czas na kolejną. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators