[94] "Piąta fala" - Rick Yancey

Tytuł: "Piąta fala"
Autor: Rick Yancey
Seria: Piąta fala
Liczba stron: 512
Rok wydania 2016

Pierwsza fala przyniosła ciemność.
Druga odcięła drogę ucieczki.
Trzecia zabiła nadzieję.
Po czwartej wiedz jedno: nie ufaj nikomu.
Wystarczyły cztery fale kosmicznej inwazji, by z siedmiu miliardów ludzi ocalała zaledwie garstka.
Przemierzająca zgliszcza Ameryki Cassie próbuje uciec od istot, które tylko wyglądają jak ludzie. Zabijają wszystkich, z dnia na dzień zmniejszając garstkę ocalałych. Cassie wie, że pozostać żywą oznacza pozostać samotną. To się zmienia, gdy poznaje Evana Walkera. On może być jej ostatnią nadzieją na przetrwanie… albo zagrożeniem. Czy Cassie powinna mu zaufać? Czy zdąży odnaleźć sprzymierzeńców, zanim piąta fala położy kres ludzkości?

Na podstawie powieści "Piąta fala" powstał film w gwiazdorskiej obsadzie. W rolę Cassie wcieliła się Chloë Grace Moretz, znana polskim fanom między innymi z filmu "Zostań, jeśli kochasz". [ z lubimyczytac.pl]

Na książkę zdecydowałam się po obejrzeniu filmu, który z tego co zauważyłam mało komu się podobał. Ja jednak zaliczam go na plus.
Na kule ziemską przylatują przybysze, początkowo unoszą się statkiem nad ziemią, aż pewnego dnia znów pokazują, że istnieją. Następuje pierwsza fala przez którą nie ma elektryczności, telefony nie działają, wszelakie maszyny odmówiły posłuszeństwa. Druga fala przyniosła wodę, tsunami zrównało z ziemią wszystkie nadbrzeżne okolice. Trzecia to epidemia, która zabiła najwięcej ludzi. W czwartej okazało się, że nie każdy jest tym kim się wydaję. Jaka będzie piąta?
Cassie jest jedną z nielicznych osób, które przeżyły cztery fale, teraz każdego dnia musi walczyć o swoje życie, a także odnaleźć swojego brata.

Już tak mam, że lubię przeczytać książkę na której postawie wcześniej obejrzałam film. Zazwyczaj jest w takiej kolejności, rzadziej na odwrót. 
Książka liczy sobie ponad pięćset stron, jednak zdecydowanie czyta się ją tak szybko, że tego nawet czytelnik nie odczuje. Owszem nie da się ukryć, że niektóre pomysły na fabułę gdzieś już spotkałam, jednak nie jestem osobą która czyta często lektury o przybyszach więc nie przeszkadzało mi to. Muszę przyznać, że nie nudziłam się podczas czytania, akcja była tak porozkładana, że nie trzeba było na nią czekać do samego końca jak to często bywa. 
Bohaterowie byli różnorodni, jedni mi się bardziej podobali [Ben] inni mniej [ Cassie]. 
"Piąta fala" to książka przede wszystkim o radzeniu sobie w trudnych sytuacjach, a także uczy, że nie wszystkim można ufać. Na dobrą sprawę czy możemy sobie wyobrazić, że od tak, w jednej chwili tracimy prąd, bieżącą wodę i komunikację. O matko to mogłoby być ciekawe, szczególnie, że dużo osób nie wyobraża sobie dnia bez komputera, a co dopiero telefonu czy po prostu światła. 


"Ważne jest nie to, ile mamy czasu, ale to, co z nim zrobimy."
Komu mogę polecić książkę? Myślę, że wszystkim fanom fantastyki, która bardziej skierowana jest dla młodzieży.  Czas na drugą część. 
Moja ocena 8/10

7 komentarzy :

  1. Mam w okładce pierwotnej tę lekturę:) Przeczytam chociaż film był dla mnie klapą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość intrygująca okładka,zresztą jak i sam pomysł na fabułę,więc nie wykluczam,że kiedyś przeczytam tę książkę :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Właściwie nawet od dawna czaję się na film, jednak obiecałam sobie, że postaram się zrobić co w mojej mocy i najpierw przeczytać powieść ^^ Liczę, że ani na lekturze, anie jej ekranizacji się nie zawiodę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzymam kciuki zeby się udało

      Usuń
  4. Książkę mam, ale jeszcze nie znalazłam czasu, żeby zabrać się za jej czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam film, niestety, ale nie sięgnęłam wcześniej po książkę, jednak nie ciągnie mnie znowu do postapokaliptycznych klimatów, chyba się nimi już przejadłam :D Ale może kiedyś jeszcze spotkam się z Piątą falą.
      LeonZabookowiec.blogspot.com

      Usuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators