[88] "Wszystko czego pragnęła" - Barbara Freethy

Tytuł: "Wszystko czego pragnęła"
Autor: Barbara Freethy
Rok wydania: 2015
Liczba stron:384
Przed dziesięcioma laty, podczas imprezy, która wymknęła się spod kontroli, piękna i pełna życia Emily skoczyła ku śmierci, zostawiając pogrążone w rozpaczy przyjaciółki - Natalie, Madison i Laurie. Żadna nie zapomniała tamtej nocy i roli, jaką mogła odegrać w tragedii, która się wówczas wydarzyła, zaś poczucie winy i straty nie przestało dręczyć ich aż do dziś.

I nagle na listach bestsellerów pojawiła się książka nieznanego nikomu autora, opisująca w niesamowicie dokładny sposób losy czterech młodych kobiet, ich losy. Kim jest ów pisarz? I dlaczego oskarża jedną z nich o morderstwo? Gdy zaczną poznawać zaskakującą prawdę o przyjaciółce, której młodzieńcze marzenia nie miały szansy się ziścić, każda z kobiet odkryje dawno utraconą miłość i pozna tajemnicę, która odmieni na zawsze jej życie.

Wciągająca i poruszająca opowieść o przyjaźni, sekretach i kłamstwach. [z lubimyczytac.pl]

Na książkę Barbary Freethy trafiłam w bibliotece. Po okładce stwierdziłam, że to mogą być moje klimaty, a po przeczytaniu opisu z tyłu powiedziałam sobie, biorę ją. 
Natalie prowadzi spokojne życie, spełniła swe marzenie i została lekarzem. Wszystko było dobrze do momentu aż nie usłyszała kawałka książki o historii łudząco przypominającą jej i jej trzech przyjaciółek z colege. Emily, Natalie, Madison i Laura były Wielką Czwórką, poznały się w szkole i od razu się zaprzyjaźniły. Sadziły, że nie mają przed sobą żadnych tajemnic, lecz prawda była inna. Pewnej imprezy Emily spada z dachu i umiera. Od tamtego momentu przyjaźń dziewczyn znika, a każda idzie w swoim kierunku. Po latach nieznany nikomu pisarz wydaje o nich książkę, choć imiona, miejsca są zmienione, każda z nich wie, że to ich losy opisuję. Z jednym ważnym wyjątkiem, w życiu rzeczywistym ogłoszono, że śmierć Emily to był wypadek, a w książce, że morderstwo.  Co tak naprawdę wydarzyło się tamtej nocy?

Cieszę się, że trafiłam na tą książkę, gdyż mam średnie szczęście do książek w bibliotece o których wcześniej nie słyszałam. Autorka zdecydowanie potrafi budować napięcie i trzymać nas w nim do samego końca. Nie raz podczas czytania korciło mnie żeby zajrzeć na tył książki i sprawdzić jak się sprawa zakończy. Non stop miałam nowe przypuszczenia, które za chwile okazywały się mylne. Szczerze powiedziawszy rzadko aż tak nie potrafiłam domyślić się zakończenia. Książka ta wciąga, czyta się ją szybko i ciężko się od niej oderwać, bo na już chcesz wiedzieć co będzie dalej. Barbara Freethy wykreowała nam bardzo różnych bohaterów, poukładaną Laurę, zwariowaną i pewną siebie Madison, zrównoważoną Natalie.
Oczywiście nie mogło również zabraknąć wątku miłosnego, a nawet kilku. Okazuję się, że młodzieńcze uczucie tak szybko nie umiera, ciągle gdzieś tam w nas jest.

"Wszystko czego pragnęła" to książka o sile przyjaźni, miłości, wzajemnych kłamstwach i sekretach, a także o radzeniu sobie z przeszłością i oczekiwaniach innych względem ciebie. 

Myślę, że książkę naprawdę warto przeczytać. Nie jest to typowa pozycja po jakie do tej pory sięgałam, gdyż ma wątek kryminalny, lekki ale ma. 

Moja ocena 
9/10

10 komentarzy :

  1. To nie do końca moja bajka, ale z przyjemnością zapoznałabym się z tym tytułem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również i nie mój klimat, jednak recenzja jak najbardziej na plus :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chęć od razu poznania zakończenia, mówi mi że to niezła ksiażka. Nie czytam jednak za często obyczajówek(nawet tych w stylu PLL), więc muszę się zastanowić. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mogłabym ją chętnie poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cos ma w sobie ze przyciaga

    OdpowiedzUsuń
  6. O, nie słyszałam o niej, ale z chęcią po nią sięgnę. Zapamiętam sobie ten tytuł ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wczesniej też nie, dobpiero w bibliotece ją zauważyłam

      Usuń
  7. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale czuję się dość mocno zaintrygowana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie pozostaję mi nic innego jak zachęcić do czytania

      Usuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators