[82] "Próby ognia" James Dashner

Autor: James Dashner
Tytuł: Próby ognia
Seria: Więzień Labiryntu[t.2]
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 424

Próby Ognia to długo oczekiwany drugi tom bestsellerowej trylogii Więzień Labiryntu.
Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania. Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie.
W Labiryncie życie było łatwe. Było jedzenie, schronienie i względne bezpieczeństwo. Dopóki Teresa nie zapoczątkowała końca. Ale w świecie poza Labiryntem koniec został zapoczątkowany już dawno temu.
Spalona przez Pożogę i wysuszona z powodu nowego surowego klimatu, Ziemia stała się krainą zniszczenia, penetrowaną przez Poparzeńców, ludzi zarażonych Pożogą.
Dlatego Streferzy wciąż nie mogą przestać uciekać. Zamiast upragnionej wolności, muszą stawić czoła jeszcze jednej próbie. Muszą przejść przez najbardziej spaloną część świata i dotrzeć do celu w ciągu dwóch tygodni.
Ale DRESZCZ przygotował im na tej drodze wiele niespodzianek. Wiele krwawych niespodzianek...
Thomas może tylko zastanawiać się, czy sekret do wolności tkwi w jego głowie, czy też na zawsze będą zdani na łaskę DRESZCZU...[ z lubimyczytac.pl]

Na tą serie polowałam już dawno, mniej więcej kiedy na ekrany kin trafiła ekranizacja pierwszej części i tak o to mam już za sobą drugi tom. Zarówno przeczytany jak i obejrzany. 
Kiedy Thomasowi i innym Streferą udało się wyjść z Labiryntu wydawało się, że najgorsze mają już za sobą, a teraz czeka ich tylko to co dobra, a co najważniejsze myśleli, że w końcu są bezpieczni. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że wcale nie uwolnili się od DRESZCZU, a on zgotował im jeszcze wiele przeszkód do pokonania na swojej drodze. Streferzy trafiają na ziemie spaloną przez panujący teraz klimat, a w okół kręci się od ludzi chorych na Pożogę zwanych Poparzeńcami. Teraz muszą przemierzyć kilkadziesiąt kilometrów w upale żeby sprostać kolejnej próbie postawionej przez DRESZCZ. 
Okazuję się również, że ich Labirynt nie był jedyny, a oni nie byli jedynymi ludźmi w nim zamieszkałymi.

"Próby ognia" to zdecydowanie to co lubię. Pomysł na historie jak najbardziej oryginalny. Ani przez sekundę czytania książki się nie nudziłam, bo w sumie nie było kiedy. Cały czas coś się działo, cały czas dowiadywaliśmy się czegoś nowego, a zarazem pojawiały się kolejne pytania bez odpowiedzi, na które szukaliśmy rozwiązania. Lektura wciągnęła mnie i pochłonęła. Potrafiła wzbudzić we mnie emocje, które dotyczyły bohaterów. 
W ostatnim czasie nie mam aż tak dużej styczności z fantastyką i chyba czas to zmienić, bo to gatunek zdecydowanie, który lubię. 

Tak jak wspominałam oglądałam również film, który bardzo różni się od powieści. W niektórych momentach zastanawiałam się czy nie pomyliłam filmów, bo wiele wątków było zupełnie innych, a bohaterowie przedstawieni w innym świetle. Miałam aż taki mętlik, że od razu po przeczytaniu postanowiłam obejrzeć ponownie film. I powiem, że ekranizacja jednak mogłaby być lepsza, choć nadal potwierdzam, że podobała mi się kiedy pierwszy raz ją oglądałam. 

Teraz muszę złapać w swoje ręce ostatnią część i mam nadzieje, że uda mi się to za nim zostanie sfilmowana. Z tego co zauważyłam wyszedł nawet dodatek do tej serii, może też się kiedyś skuszę. Okaże się, bo nie lubię wracać do tego co było przed tym o czym czytałam i raczej nie sięgam po takie pozycję. 

Oglądaliście film i stwierdziliście, że wam się podoba? Sięgnijcie po książkę to was dopiero pochłonie. Polecam.  


Moja ocena 
10/10


5 komentarzy :

  1. Próby ognia całkiem mi się podobały. Dashner wykreował wciągający czytelnika świat, ale akcja miejscami mi się dłużyła. I nienawidzę Brendy. Film jest zupełnie inny i myślę, że też trzeba go oceniać jednak jako coś odrębnego :)
    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mi ona podpasowała. Wolałam ją niż Terese

      Usuń
  2. Mam ochotę na tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro tak ją zachwalasz to muszę ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators