[69] „Tylko Ty” - Jasinda Wilder



Autor: Jasinda Wilder
Tytuł: „Tylko Ty”
Liczba stron: 304
Data wydania: 2014
Wydawnictwo: Amber
Ta powieść najpierw rozdziera serce, a potem je leczy…

Wypełnia lukę między literaturą dla starszej młodzieży a literaturą dla dojrzałych kobiet: erotyczną, romansem, powieścią obyczajową. Bohaterowie mają 18-25 lat. Powieści łączą tragizm Love Story i wielką bezkresną miłość pokazaną we wszystkich jej odcieniach: od czułości, przyjaźni, szacunku, najwyższych uniesień serca, aż po seks.

Nell Hawthorne kocha Kyle’a, swojego najlepszego przyjaciela z dzieciństwa. Ich młodzieńcza miłość jest niezachwiana, a życie pełne obietnic. Do dnia gdy Kyle ginie w tragicznym wypadku i Nell zmienia się na zawsze.
Coltona poznaje na pogrzebie. Oboje robią co w ich mocy, żeby jakoś poradzić sobie z życiem. Kilka lat później spotykają się znowu, w Nowym Jorku, a Colton odkrywa, że Nell nigdy nie doszła do siebie po śmierci Kyle’a. Wciąż zmaga się z głęboko skrywanym bólem i ugina pod nieznośnym ciężarem poczucia winy i żalu.
Oboje mają niezagojone rany. Ale wspólnie uczą się, jak z tym żyć. Nie jak zapomnieć, lecz jak iść dalej – dzięki miłości…
Seria narodziła się z niebotycznych sukcesów e-booków, które od 2013 wydają w formie drukowanej z ogromnym powodzeniem wydawcy na całym świecie.
[z lubimyczytac.pl]

Nie od dziś wiadomo, że bardzo przypadł mi do gustu gatunek New Adult. Ta książka należy zdecydowanie do właśnie tej kategorii.

Nell i Kyle wychowali się razem, byli swoimi najlepszymi przyjaciółmi, a kiedy stali się parą to nikogo to nie zdziwiło. Wydawać się mogłoby, że ich uczucie jest tak silne, że nic nie jest w stanie ich rozdzielić. Jednak chłopak ginie w tragicznym wypadku pozostawiając dziewczynę samą. Na pogrzebie swojego ukochanego poznaje Coltona, jego starszego brata, który pod wieloma względami różni się od Kyle. Kiedy po dwóch latach spotykają się ponownie w zupełnie innym miejscu próbują wspólnie poradzić sobie z cierpieniem i bólem. Oboje mają przed sobą tajemnice i demony, które w miarę upływu czasu ujawniają się. Czy będzie dane im odnaleźć wspólne szczęście.

Książka ta ma w sobie zarówno plusy jak i minusy. Zaletą jest dla mnie styl autorki, dzięki, któremu czyta się szybko i łatwo. Bohaterowie są wyraziści i różnorodni. Możemy tu na przykład porównać ze sobą dwóch braci. Kyle był towarzyski, inteligentny, wszędzie go było pewno, popularny. Colton natomiast zdystansowany, ukrywający prawdziwego siebie, męski. Podobało mi się również, że historia była przedstawiona z perspektywy nie tylko jednej osoby. Jest to częsty zabieg w tego typu pozycjach i to mi się jak najbardziej podoba. Jest to historia przede wszystkim o młodzieńczej miłości, ale również o stracie ukochanej osoby, o walce o swoje pragnienia, o radzeniu sobie z cierpieniem. Minusem był dla mnie początek książki, szczerze powiem, że miałam ochotę już ją odłożyć bo był za bardzo słodki, ale później już to wszystko się unormowało. Miałam również uczucie, że akcja w książce dzieję się za szybko. Tu się spotkali, tu już są z sobą itp.
Sama okładka książki jak dla mnie mało oryginalna. Z tego co zauważyłam polskie wydawnictwa jakoś uparły się żeby tego typu książki w Polsce wydawać w czarno białych okładkach albo w tonacjach tego typu.

Historia przypadła mi do gustu, oczywiście nie przestane czytać właśnie tego typu książek i zachęcam tych którzy nie mieli jeszcze do czynienia z tym gatunkiem do zapoznania się.

Moja ocena 8/10


13 komentarzy :

  1. Chętnie zagłębię się w tę lekturę :) Bardzo mnie przekonałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się lekką książką, chętnie bym przeczytała : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie powieści więc rozejrzę się i za tą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka jest średnia, to prawda. Sama książka... Może się kiedyś skuszę na ten nowy gatunek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To moja, jak dotąd, ulubiona ksiażka w nurcire YA. Miło wiedzieć, że i Tobie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Good day! Do ƴou knoѡ iff they mak any plugins
    to help with Seaarϲh Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords bbut I'm not seeіng
    very good success. If you know of any please share.
    Chеers!

    Also visit my webpage - colon cleanse experience

    OdpowiedzUsuń
  7. Your style is really unique compared to other folks I have read stuff from.
    Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I
    will just book mark this site.

    Also visit my blog Nokia reviews

    OdpowiedzUsuń
  8. all the tіme i used to read smaller posts which as wеll clear
    their motive, and that iss also ɦappenning with thiѕ piece of
    writing which I am reading aat this place.

    Check oout my blog ƿost; zumba dvd review

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze gdy zaczynam czytać taką książkę, mam pewne obawy. Nie lubię książek o miłości, ponieważ są albo przesłodzone, albo naiwne. Jednak gdy pojawia się książka, która mówi o życiu ludzkim, gdzie nieodłączną częścią jest miłość, która przynosi szczęście, ale i cierpienie, z chęcią ją czytam. Po Twojej recenzji mam wrażenie, że to właśnie taka książka. Gdy kiedyś wpadnie mi w ręce, na pewno ją przeczytam.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Very good info. Lucky me I found your site by chance (stumbleupon).
    I've bookmarked it for later!

    Also visit my web-site; Nike Roshe Run Sale

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze nic z tego gatunku, ale muszę wreszcie od czegoś zacząć, bo powinien mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators