[66] „Zbuntowana” - Veronica Roth




Autor: Veronica Roth
Tytuł: „Zbuntowana”
Seria: Niezgodna tom2
Liczba stron: 368
Data wydania: 2012
Wydawnictwo: Amber

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) – to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest NIEZGODNY – i musi być wyeliminowany...

Dzień, kiedy szesnastoletnia Tris dokonała wyboru, powinien zostać uczczony świętowaniem przez frakcję, do której przystąpiła – jednej z pięciu, jakie istnieją w zniszczonym katastrofą Chicago. Zamiast tego zakończył się tragedią. Przejście z Altruizmu do Nieustraszoności zburzyło jej świat, pozbawiło rodziny, zmusiło do ucieczki, ale i połączyło z Tobiasem – Nieustraszonym o stalowych oczach.

Od tamtej chwili walka frakcji przerodziła się w otwartą wojnę. A podczas wojny trzeba stanąć po jednej ze stron. Wybory są jeszcze bardziej dramatyczne – i jeszcze bardziej nieodwołalne. Zwłaszcza dla Tris, NIEZGODNEJ, która wciąż zmaga się z natrętnymi pytaniami o konsekwencje swojej decyzji, z żalem i wyrzutami sumienia, swoją tożsamością i lojalnością, polityką i miłością. Lecz wstrząsające nowe odkrycia i zmieniające się sojusze sprawią, że musi ujawnić prawdę o sobie. Nawet jeśli miałaby stracić wszystko. A żeby ocalić tych, których kocha, musi złamać niewzruszone reguły swojego bezwzględnego świata…
[ z lubimyczytac.pl]

„Zbuntowana” to druga część przygód Tris. Pomiędzy frakcjami dochodzi do wojny. Osoby z Altruizmu zostali zdziesiątkowani i ukrywają się z innych frakcjach. Nieustraszoność podzieliła się na tych, którzy współpracują z Erudycją i na tych co nie. Tris ma ciągłe wyrzuty sumienia, a także sekrety, nawet przed Tobiasem. Na światło dzienne wychodzą coraz to nowsze informacje. Nie zawsze wiadomo kto jest po której stronie, komu można zaufać. Nikt nie jest bezpieczny, szczególnie, że Erudycja wynalazła nowe możliwości symulacji.

Co tu dużo mówić. Pierwszą część serii czytałam dość niedawno, spodobała mi się tak, że nie mogłam się długo czekać i sięgnęłam po kontynuację. W sumie się nie zawiodłam. Kilka osób pytało kiedy znajduję czas na czytanie. Obecnie? Przed pracą, jak czekam na autobus po pracy i w nocy kiedy nie mogę usnąć po pracy. Właśnie tą książkę czytałam w takich warunkach. Historia mnie wciągnęła i pochłonęła. Za co lubię tą serie? Za to że nie jest jedynie o słodkiej miłości, że jest dynamiczna, za bohaterów. Jest miejscami brutalna, Wiem, że pewnie sporo osób uzna, że nie ma w tej książce nic nadzwyczajnego, ale mi i tak się podoba i już się nie mogę doczekać kolejnej części.

Moja ocena 8/10
Przeczytana w ramach wyzwań

14 komentarzy :

  1. Dla mnie jak to się mówi 'szału nie było', ale ostatnią część na pewno z ciekawości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zapoznać się z całą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i jakoś mnie nie zachwyciła, choć zła również nie była ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Niezgodna" bardzo mi się podobała i już nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po 2 tom :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś dla mnie nie brzmi zbyt interesująco. To nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem jak Twoim zdaniem wypada na tle Igrzysk śmierci... Bo tematyka jakaś podobna, a wiem, że Niko N. nie oszalała z zachwytu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z jednej strony fantastyka to nie moja bajka i tematyka, ale z drugiej jest taki szał na tę książkę (np. na booktubie), że po prostu korci i korci i korci. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z Lawiną, wszędzie o tej książce pełno :) trzeba w końcu się za nią wziąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi, its fastidious paragraph concerning media print, we all be familiar with media is a fantastic source of
    information.

    Look at my website :: Las Vegas Frigidaire Repairman

    OdpowiedzUsuń
  10. Woah! I'm really loving the template/theme of this site.

    It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance"
    between user friendliness and visual appearance. I must say you have done a fantastic
    job with this. In addition, the blog loads super fast for me on Safari.

    Excellent Blog!

    Take a look at my web page - Las Vegas Kitchen Appliance Service

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators