[65] „Ja, diablica” - Katarzyna Berenika Miszczuk




Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Tytuł: „Ja, diablica”
Seria:  Wiktoria Biankowska tom 1
Liczba stron: 416
Data wydania: 2010
Wydawnictwo: W.A.B.

Gdy dwudziestoletnia Wiktoria zostaje zamordowana, zaczyna nowe życie. Dosłownie. Trafia do piekielnego Los Diablos, gdzie dostaje intratną posadę diablicy. Jej zadaniem jest targowanie się o dusze zmarłych, czyli potencjalnych nowych obywateli Piekła. Jednak Wiktoria nie potrafi pogodzić się ze swoją przedwczesną śmiercią, dlatego ciągle wraca na ziemię. Postanawia też zawalczyć o miłość swojego życia i... wybrać między przystojnym diabłem Belethem a śmiertelnikiem Piotrem. Ja, diablica to wybuchowa mieszanka dwóch rzeczywistości - ziemskiej i piekielnej; to również korowód barwnych postaci, takich jak neurotyczna Śmierć, narcystyczna Kleopatra (tak, TA Kleopatra) czy diaboliczny Azazel, którego plan przewiduje zdobycie władzy nad całym światem piekielno-niebiańskim. Pisarka umiejętnie korzysta z dobrze znanych, popkulturowych tematów, odświeża je i bawi się nimi. Łącząc najlepsze cechy romansu, kryminału i powieści fantasy, stworzyła pełną humoru i - mimo kontrowersyjnego tematu śmierci - delikatnie zmysłową książkę.
[z lubimyczytac.pl]

Wiktoria Biankowska ma dwadzieścia lat kiedy zostaje zamordowana. Kiedy trafia do piekła i staje się jedną z dwóch diablic uświadamia sobie, że nie zna szczegółów swojej śmierci. Postanawia więc dowiedzieć się wszystkiego na ten temat, a przez to na światło dzienne wychodzą coraz nowsze informację. W piekle poznaje wiele osób, między innymi przystojnego diabła Beletha. Jednak na ziemi zostawiła Piotrusia, w którym jest zakochana.

„- Latanie... jest jak pierwsza miłość. Jak zakochanie. Nie umiałem znaleźć porównania, dopóki cię nie spotkałem”

Wiele dobrego słyszałam o tej serii, więc postanowiłam w końcu się na nią skusić. Do tej pory czytałam tylko jedną książkę tej autorki, która mnie urzekła, jednak ta jest zupełnie inna. „Ja, diablica” to przede wszystkim paranormal romance, ale jednak nie znowu taki zwykły. W książce tej pełno poczucia humoru i patrzenia na świat z przymrużeniem oka. Niejednokrotnie na mojej twarzy podczas czytania gościł szeroki uśmiech. Pełno w tej pozycji nie tuzinkowych bohaterów jak np. Kleopatra, Archanioł Gabriel. Postacie są różnorodne, barwne, a ich niektóre teksty powalają na kolana. Właśnie dialogi w tej książce są naprawdę dużym plusem, niewymuszone, z humorem.

„- Gabriel, dlaczego akurat Gabriel? - Azazel mamrotał do siebie pod nosem. - Taki pozer! Kto chce zwiastować Zachariaszowi? Ja! Ja! Słyszałem, jak się wyrywał. A potem jeszcze się dopchał do zwiastowania Maryi. Durny karierowicz!”

Oczywiście jak przystało na ten gatunek, nie obyło się bez schematów, jak na przykład miłosny trójkąt. A po za tym fantastyczny bohater to przystojniak, czy to nie jest praktycznie w każdej książce?
Jednak w sumie dzięki temu, że czytanie tej pozycji poprawiło mi humor, po za tym przebrnęłam przez nią bardzo szybko. Autorka piszę bardzo lekkim językiem, który nie męczy czytelnika. „Ja, diablica” będzie dobrym wyborem dla osób lubiących humor, a ja natomiast mam w planach kontynuację.

Moja ocena 7,5/10

Ja, diablica | Ja, anielica | Ja, potępiona

Przeczytana w ramach wyzwań

10 komentarzy :

  1. Może kiedyś przeczytam, ale aż tak bardzo mojej uwagi nie przykuła, a na stosiku mam już kilka opasłych tomisk czekających najpierw w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już diablicę i anielicę i bardzo przypadły mi do gustu. Na pewno sięgnę po ostatnią część :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, dziewczyno, ale cisniesz z tymi ksiazkami! Skad bierzesz na to czas?! :o
    A co do ksiazki, to nie wiem czy bede zaczynac kolejna serie.

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś ją czytałam jako m-book i pamietam że mi się spodobała. Teraz ogólnie poluję by mieć ją jak i pozostałe 2 cz. u siebie w biblioteczce;) Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachwalasz ją, a ja jakoś nie jestem przekonana. Ta fabuła mnie nie intryguje, a nawet troszeczkę odrzuca... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam panią Miszczuk za ten humor, to jest książka (a w zasadzie seria) z przymrużeniem oka i tak należy ją traktować. PS. "Piotrusia" chciałam wielokrotnie ukatrupić...

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej serii, ale nie maiłam przyjemności jej przeczytać. Ciekawią mnie wątki z piekłem w tle, a do tego duża dawka dobrego humoru. Wszystko razem brzmi zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  8. I am really loving the theme/design of your website. Do you ever
    run into any web browser compatibility issues? A handful of my blog
    visitors have complained about my website not operating correctly in Explorer but
    looks great in Opera. Do you have any ideas to help fix this problem?



    Look into my web-site ... Las Vegas Dryer Service

    OdpowiedzUsuń
  9. Your method of explaining the whole thing in this paragraph
    is actually good, all be able to effortlessly understand it, Thanks a lot.


    My web blog - Las Vegas Whirlpool Service

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators