[64] „Łatwopalni” - Agnieszka Lingas-Łoniewska


Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska
Tytuł: „Łatwopalni”
Liczba stron: 340
Data wydania: 2013
Wydawnictwo: Filia
Dolny Śląsk, poniemiecka przeszłość, spalona słońcem ziemia, intensywna, mieniąca się kolorami jesień i małe miasteczko
u stóp gór. Tam przyjeżdża on, mężczyzna, który wciąż ucieka. Kiedyś wydarzyło się coś, przez co już nigdy nie będzie mógł normalnie żyć, nie zazna spokoju. Ale spotyka ją, śliczną nauczycielkę, której brakuje wiary w siebie i którą dusi małomiasteczkowy konwenans. Ich spotkanie jest jak cud,
jesień wybucha, słońce pali, rodzi się miłość.
Ale los zadrwi znowu, z obojga.
[ z lubimyczytac.pl]

Agnieszka Lingas-Łoniewska jest chyba jedną z moich ulubionych polskich autorek. Choć jak do tej pory nie przeczytałam wiele jej książek, to właśnie mam taki zamiar.

Monika jest młodą nauczycielką polskiego. Wiedzie samotne życie wraz ze swoją matką. Przez związek z przeszłości z nikim się nie może związać, jednak jej życie zmienia się kiedy pod jej dom podjeżdża mężczyzna na motorze z długimi włosami. Jarka prześladują demony przeszłości, nigdzie nie potrafi dłużej zagrzać miejsca, ciągle jest w drodze na swoim motorze. Kiedy dostaje propozycja przeprowadzenia lekcji pierwszej pomocy w szkole, wynajmuje pokój  w domu Moniki i jej matki. Mimo wielu różnic i problemów Monika i Jarek zbliżają się do siebie, jednak on ma tajemnice, oboje jeszcze nie zamknęli przeszłości.

Książka ta jest przede wszystkim o trudnej, bolesnej miłości, która przecież może spotkać każdego z nas. Autorka pokazuje nam, że uczucie to często trafia na przeciwności losu. Jest to historia o radzeniu sobie z demonami przeszłości i powrocie do normalnego, codziennego życia po ciężkich zdarzeniach. Styl pisania autorki jest naprawdę dobry, przyjemnie się czyta, nie nudzi. Na rynku jest bardzo wiele książek o miłości, ale myślę, że tą naprawdę warto przeczytać.
Mamy wielu różnorodnych i wielobarwnych bohaterów. Zarówno Monika jak i Jarek zmieniają się wraz z biegiem historii. Utwór ten skupia się głównie na uczuciu tej właśnie dwójki, ale mamy również i inne wątki, z innymi bohaterami.

Okładka książki zdecydowanie przypadła mi do gustu. Przyjemnie się na nią patrzy, jest spokojna, no ma w sobie to coś.
Jeśli szukacie książki o pięknej miłości, w której sporo przeciwności losu to zapewniam was, że wam się spodoba. Ja już się nie mogę doczekać kiedy uda mi się przeczytać kontynuację.

Moja ocena 8/10

Przeczytana w ramach wyzwań

6 komentarzy :

  1. Przyznam, że mam w planach tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że Łatwopalni skradli Twoje serce. Polecam Bez przebaczenia, jeśli jeszcze nie czytałaś - choć ja Lingas-Łoniewską uwielbiam i nie jestem obiektywna oceniając to, co pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele o tej pozycji słyszałam i zdecydowanie jest w moich planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzieś już chyba czytałam o tej książce ;) Nie szukam książek o wielkiej miłości, więc raczej nie przeczytam, chociaż ta tajemnicza przeszłość brzmi intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest piękna, zgadzam się :) Co do książki to tak jak Ty, mam ochotę na wszystkie z dorobku pani Agnieszki. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane je poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Awesome blog you have here but I was curious about if you knew
    of any user discussion forums that cover the same topics talked
    about here? I'd really love to be a part of group where I can get suggestions from
    other experienced people that share the same interest. If you have any recommendations,
    please let me know. Cheers!

    My blog post ... Las Vegas Whirlpool Parts

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators