[61] „Niezbędnik obserwatorów gwiazd” - Matthew Quick




Autor: Matthew Quick
Tytuł: „Niezbędnik obserwatorów gwiazd”
Liczba stron: 320
Data wydania: 2013

Wydawnictwo: Otwarte

Kolejna powieść Matthew Quicka, autora bestsellerowego „Poradnika pozytywnego myślenia”

Witajcie w Belmont, gdzie rządzą czarne gangi oraz irlandzka mafia (zależy od dzielnicy) i gdzie mieszka Finley. Jego dziadek nie ma obu nóg, ojciec pracuje na nocną zmianę, a matka zginęła w okolicznościach, o których nikt nie chce mówić. Finley też nie chce mówić – odzywa się tylko wtedy, gdy musi. Woli grać w koszykówkę. Jedyną osobą, która rozumie Finleya, jest jego dziewczyna Erin. Oboje co wieczór spotykają się na dachu jego domu, patrzą w gwiazdy i marzą o tym, aby wydostać się z piekła, jakim jest Belmont. Pewnego dnia trener Finleya prosi go o dziwną przysługę…

Podobnie jak w „Poradniku pozytywnego myślenia” bohaterowie tej historii w nietypowy sposób muszą zwalczyć przeciwności losu, zanim w końcu odnajdą szczęście.
[ z lubimyczytac.pl]

Już od pewnego czasu miałam chęć na tą książkę. Pojawiała się ona na bardzo wielu blogach, najczęściej z przychylną opinią. W końcu i mi udało się po nią sięgnąć. Jest to moja pierwsza książka tego autora, ale mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni.

„A może jednak nauczyłem się dzięki koszykówce czegoś o życiu: obchodzisz innych ludzi tylko wtedy, gdy możesz pomóc im wygrać. Jeśli nie możesz tego zrobić, przestajesz się liczyć.”

Finley mieszka w Belmont, w miejscu gdzie panują czarne gangi i irlandzka mafia. Wiadome jest, że nie warto zadzierać z żadną ze stron. Chłopak mieszka z dziadkiem, który nie ma nóg i z ojcem. Temat zginięcia jego matki jest tajemnicą. Finley nazywany w szkole Białym Królikiem, gdyż jest jedynym białym w szkolnej drużynie koszykówki, a do tego odzywa się tylko wtedy kiedy musi. Jedyną osobą, z którą ma bardzo dobry kontakt jest Erin, dziewczyna która również tak jak on gra w koszykówkę. Jednak najbardziej pragną wyjechać razem. Jednak pewnego dnia w życiu pojawia się chłopak, który mówi na siebie Numer 21.

W tym miesiącu praktycznie wszystkie książki jakie przeczytałam to były średniaki, a ta wśród nich zdecydowanie wybija się ku górze. Książka napisana jest bardzo przyjemnym językiem, który spowodował, że naprawdę wciągnęłam się w tą historię. Przeczytałam ją bardzo szybko, a w to w ostatnim czasie jest dla mnie bardzo ważne. Autor wykreował bardzo dobrze swoich bohaterów. Różnią się oni od siebie i są ciekawi. Zdecydowanie interesowałam się ich losem, nie byli mi obojętni. Pozycja ta ukazuje nam wiele wartości takich jak pasja, lojalność wobec swojej rodziny i przyjaciół. Jednak pokazuje również te negatywne, np. rasizm. Jest tu widoczny podział na osoby białe i czarne.

„Niezbędnik obserwatorów gwiazd” to książka, którą warto przeczytać. Jestem pewna, że miło spędzicie z nią czas tak jak było to w moim przypadku.

Moja ocena 9/10

Przeczytane w ramach wyzwań

6 komentarzy :

  1. Ehh kolejna fajna książka do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardziej ciągnie mnie do "Poradnika pozytywnego myślenia" i chyba zacznę od tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie nie mam ochoty, ale kiedyś na pewno dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kilka osób mi polecało i chętnie po nią sięgnę, jak tylko znajdę wolną chwilę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś widziałam w empiku za pół ceny, ale odpuściłam, teraz żałuję.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zobowiązująca ocena :) moja przyjaciółka ma tą książkę i liczę na to, ze mi pożyczy :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators