[59] „Bezdomna” - Katarzyna Michalak

Autor: Katarzyna Michalak
Tytuł: „Bezdomna”
Liczba stron: 256
Data wydania: 2013
Wydawnictwo: Znak literanova
To historia, która może toczyć się obok ciebie.
Zawsze warto wysłuchać historii drugiego człowieka do końca.
W ten sposób można uratować komuś życie.

Kinga straciła już wszystko: dom, rodzinę, dziecko i poczucie godności. Wtedy w jej życiu pojawia się Aśka.
Kobieta, która kiedyś zrujnowała jej małżeństwo, teraz wyciąga do Kingi pomocną dłoń.
Czy to wyrzut sumienia, ludzki gest, a może jakiś ukryty plan?
Aśka nie zna jeszcze historii dawnej rywalki – historii tak bolesnej i wstrząsającej, że aż trudno to sobie wyobrazić.
Czy Aśka zdobędzie zaufanie Bezdomnej? Odkryje, dlaczego Kinga tak sobą gardzi, tak bardzo cierpi? Co zrobi, gdy pozna jej prawdę?
Czy w Aśce zwycięży wścibska dziennikarka, czy wrażliwa, czuła na krzywdę innych kobieta?

"Bezdomna" to książka pełna dramatyzmu, skrajnych emocji, tajemnic, skomplikowanych relacji rodzinnych i niespodziewanych przyjaźni.
To historia, która może toczyć się obok ciebie.
To opowieść, której musisz wysłuchać do końca.
[lubimyczytac.pl]

Na wstępie chciałabym podziękować mojej siostrze, która „pożyczyła” ode mnie tą książkę kiedy już miałam się za nią zabierać, a później opowiedziała mi ją, a szczególnie zakończenie, przez co „umiliła” mi czytanie lektury. Ale do rzeczy.

Kinga jest młodą kobietą, która zdecydowanie nie miała lekkiego życia. Straciła męża, dziecko, dom, majątek. Jednym słowem stała się bezdomną. Miała nawet chęć popełnić samobójstwo, jednak w tedy na swojej drodze spotyka Aśkę. To właśnie ona w pewnym sensie przyczyniła się do tego wszystkiego. Kobieta miała wcześniej romans z jej mężem. Teraz wyciąga do Kingi pomocną dłoń pomagając znaleźć bezdomnej mieszkanie, prace.

„Bezdomna” to nie lekka i szczęśliwa książka. Poruszone są w niej trudne i ciężkie tematy. Wiele w niej bólu i cierpienia. Ukazuje w pewnym sensie jak wygląda bezdomność, jakie są tego przyczyny. Nie jest to też historia dla każdego. Katarzyna Michalak piszę w taki sposób, że nie wszystkim ten styl odpowiada. Jak było ze mną? W sumie dla mnie był neutralny, ani nie działał na plus ani na minus.
Powiem, że ciężko mi pisać o tej książce, bo naprawdę nie wiem co ja mam napisać. Nie do końca zrozumiałam zachowanie niektórych bohaterów i to nie chodzi mi o główną bohaterkę. Ona i zdarzenia z nią związane to po prostu jest co nie da się moim zdaniem ocenić jeśli nie przeżyło się czegoś podobnego.

Jeśli szukacie smutnej historii o problemach ludzkich to myślę, że to coś dla was.
Moja ocena 7/10

Przeczytane w ramach wyzwań


7 komentarzy :

  1. Na pewno przeczytam, może nie w najbliższym czasie bo mam jeszcze kilka ważnych książek, ale ,,Bezdomna" jest na mojej liście od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest pełna stereotypów, aczkolwiek wzbudziła we mnie wiele emocji i sympatię do polskiej pisarki. Chętnie jeszcze kiedyś do niej wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jest pełna stereotypów, aczkolwiek wzbudziła we mnie wiele emocji i sympatię do polskiej pisarki. Chętnie jeszcze kiedyś do niej wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka sama w sobie podobała mi się, aczkolwiek nie spodobało mi się to, iż niektóre kwestie zostały potraktowane zbyt powierzchownie, jak na mój gust...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam samej książki, a jej analizę w internecie. Bez komentarzy analizatorów, ciężko byłoby mi przez to przebrnąć. Fabuła się kupy nie trzyma (no bo Kinga zostawia Alusię w lesie w maju, a znaleźli ją w paźdrzierniku - czy to widział ktoś od korekty?), kawalerka w jednej z droższych dzielnic Warszawy za 300zł miesięcznie jest wręcz pocieszna, stereotyp goni stereotyp, a postacie męskie to bez wyjątku postacie wzbudzające co najwyżej odrazę. Nie, ja raczej nie chcę spotykać się bliżej z prozą pani Michalak ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze powiem, że nie zwróciłam uwagi na takie szczegóły, ale owszem co do postaci męskich, to muszę się z tobą zgodzić

      Usuń
  6. Widzę, że opublikowałyśmy recenzję tej książki w tym samym dniu :)) Trudna książka, to prawda. I moja pierwsza Michalak, mam nadzieję, że nie ostatnia :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators