[53]“Dziedzictwo” - C.J. Daugherty




Autor: C.J. Daugherty
Tytuł: “Dziedzictwo”
Seria: Wybrani tom 2
Liczba stron:    440
Data wydania: 2013
Wydawnictwo:  Otwarte

Zimne kalkulacje i porywy serca.
Wielka polityka i szkolne troski.
Drugi tom bestsellerowej sagi Wybrani zabierze Was ponownie do najbardziej ekskluzywnej szkoły w Wielkiej Brytanii i odkryje jej kolejne sekrety.
Czy Allie pozna wreszcie największą tajemnicę swojego życia i rozwiąże zagadkę Nocnej Szkoły? Kim jest tajemniczy szpieg działający w Akademii Cimmeria? Czy szkoła jest gotowa na kolejny atak Nathaniela?
[z lubimyczytac.pl]

„No cóż, kiedy twoje życie rozpada się na kawałki, czasem rozpadasz się razem z nim.”

W końcu po długim oczekiwaniu udało mi się sięgnąć po kontynuację „Wybranych”, czyli książki, która zrobiła na mnie sporę wrażenie.
Na kilku blogach spotkałam się już z informacją, że ten tom jest nieco gorszy od pierwszego i w sumie po części się z tym zgadzam.

Okazuję się już na początku książki, że Allie nawet w rodzinnym mieście nie jest bezpieczna, więc jeszcze przed rozpoczęciem semestru powraca do szkoły. Tam wszystko powoli jest remontowane po pożarze. Dziewczyna, aby nauczyć się odpowiednio bronić trafia do Nocnej Szkoły, a jej partnerką na zajęciach staję się Zoe. Choć ma być bezpieczna w szkole, często dostrzega jak Gabe ją obserwuję, choć nie wszyscy jej w to wierzą. W szkole w końcu dowiadują się również kim tak naprawdę jest Allice.  Niestety pomiędzy nią, a Carterem zaczyna się źle dziać. Allie przeszkadza jego nadopiekuńczość, a sama zauważa, że ciągnie ją do kogoś innego. Kto w tej części zawładnie sercem dziewczyny? Czy Nathaniel w końcu da sobie spokój?

Tak jak już wspomniałam wcześniej, pozycja ta zrobiła na mnie nieco gorsze wrażenie niż poprzednia. Jednak nie można powiedzieć, że jest zła, bo na dobrą sprawę podobała mi się. Styl autorki mi jak najbardziej odpowiada. Cały czas coś się dzieję, raz mniej, raz więcej, potrafi budować napięcie. Dzięki czemu pochłonęłam tą książkę podczas jednego dnia. Wciąga. Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani, w niektórych wypadkach podczas lektury moje zdanie na ich temat ewoluowało. Pojawiły się także nowe postacie co oczywiście działa na plus książki. Choć w tej części Carter mnie nieco zaczął drażnić w pewnym momentach to i tak uważam, że bardziej pasuję do Allie od Sylviana. Nie wiem jakoś ten drugi to kompletnie nie moja bajka. Cały czas pamiętam to co zrobił w pierwszej części i o. Po prostu to nie mój typ chłopaka, a Carter mam nadzieję, że znów będzie taki jak w „Wybranych”.
Okładka książki nie jest zła, pasuję klimatem do pierwszej jak i następnej części, wiec w  sumie jest dobrze.

Podsumowując polecam tą książką jak i serię. Jej popularność wcale mnie nie dziwi.

„- Ponieważ najbliższa osoba może wyrządzić ci największą krzywdę.”

Moja ocena 8/10
Wybrani | Dziedzictwo | Zagrożeni| Resistance | Untitled
Przeczytana w ramach wyzwań

10 komentarzy :

  1. A mnie do tej serii nie ciągnie. Może kiedyś się skuszę, ale na razie mam dużo innych powieści, na których przeczytanie czekam z niecierpliwością od długiego czasu.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo zainteresowana tą książką, ale jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z pierwszym tomem. Ciekawi mnie co ma w sobie ta serii, że jedni ją kochają, a inni nie szczędzą krytyki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie chce zapoznac sie z ta seria!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedna z najczęściej ostatnio opisywanych serii :) Kiedyś pewnie sięgnę, czekam tylko na okazję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie jest gorsza od poprzedniej części, ale i tak uważam, że to jedna z lepszych serii jakie czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O serii słyszałam, ale jakoś nie jestem nią zainteresowana.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka raczej nie dla mnie. Niestety często bywa tak, że drugie części wypadają gorzej od tych pierwszych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak dużo pozytywnych opinii już czytałam, że nie mogę się doczekać, aż sama po to sięgnę :)))
    http://literary-land.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tej serii nie czytałam i pewnie jeszcze długo nie będę, bo mam trochę swoich własnych pozycji do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tę serię. :) Jest naprawdę dobra, a do tego nie wiele ma wspólnego z paranormalnością i to lubię obecnie. :) Polecam Ci przeczytanie trzeciej części, jak najszybciej, ponieważ jest naprawdę rewelacyjna. :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators