[51]„Miłość alchemika” - Avery Williams



Autor: Avery Williams
Tytuł: „Miłość alchemika”
Liczba stron: 224
Data wydania: 2013
Wydawnictwo: Amber

Przemawiająca do uczuć i wyobraźni magiczna powieść o miłości, która może być niebezpieczniejsza niż życie i śmierć
Przed wiekami: młody alchemik Cyrus stworzył niezwykły eliksir. Dzięki niemu jego ukochana Seraphina mogła żyć w nieskończoność, przeżywając życie innych ludzi – w zamian za obietnicę, że pozostanie z nim na zawsze. Lecz cena okaże się przerażająca i tragiczna…
Czasy współczesne: na autostradzie pod Oakland Seraphina jest świadkiem tragicznego wypadku, który zmienia jej życie.
Teraz musi wybierać pomiędzy tym, kim była i kim chce być. Czy odważy się przeżyć coś, czego nigdy nie zaznała? Poznać jak inne szesnastolatki radość, przyjaźń i uczucie do fantastycznego chłopaka? Czy Cyrus pozwoli jej odejść? Czy będzie musiała wyrzec się szczęścia, by uratować tego, kogo naprawdę kocha?
[z lubimyczytac.pl]

Do przeczytania książki zachęcił mnie tytuł. Miłość, czyli coś co uwielbiam w książkach, a po drugie alchemia, czy pozycja z gatunku fantastyki, gdzie nie ma wampirów. Czyli już na wstępie, wiemy że będzie choć trochę inna. Zresztą okładka również należy do tych, które mi się podobają. Ma w sobie to coś.

„Ludzie wciąż szukają magii, chociaż prawdziwe cuda można odnaleźć w świecie samej natury”

Seraphine od śmierci ratuję Cyrus, alchemik, który stworzył eliksir pozwalający żyć w nieskończoność. Jest jednak pewne ale, otóż od teraz dziewczyna musi pozostać z nim na zawsze. Niestety wraz z upływem lat, zauroczenie i uczucie, którym go darzyła znika, a pojawia się niechęć. Seraphine pragnie się od niego uwolnić, lecz to wcale nie jest proste. Podczas swojej ucieczki jest świadkiem tragicznego wypadku szesnastolatki, a zdarzenie te diametralnie zmienia jej życie. Teraz jako nastolatka ma rodziców, starszego brata, przyjaciółki i jednego przyjaciela, który okaże jej się jeszcze bliższy niż przypuszczała. Niestety przeszłość nie pozwoli jej o sobie zapomnieć.

Już dawno nie miałam takiego uczucia po przeczytaniu książki, że była ona za krótka. W tym przypadku właśnie tak było. Wszystko dzieję się bardzo szybko, autorka nie koncentrowała się niestety na szczegółach. Między innymi bardzo mało wiemy o Wcielonych, jak to się dokładnie stało, że są nieśmiertelni. Akurat ten fakt mnie interesował. Bohaterowie niestety nie są dostatecznie przedstawieni, w tym wypadku znów brakuję mi szczegółów. Byli mi obojętni i obcy. Nie mogłam się wczuć w ich sytuację. Napisana jest prostym językiem, więc nie męczy czytelnika.

Mimo tych niedociągnieni nie miałam problemu z przeczytaniem i nie nudziłam się. Jeśli szukacie książki lekkiej z gatunku paranormal romance, którą można przeczytać w jeden wieczór, to jest właśnie taka pozycja.

Moja ocena 6/10

Przeczytana w ramach wyzwań

10 komentarzy :

  1. Mam średnią chęć na tę książkę, ale nie mówię, że nie przeczytam ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma wampirów, hurra! :D Tak czy siak, raczej to nie moja bajka, a że nota 6/10 też na kolana nie rzuca, raczej nie skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja powiem, ze okładka jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Paranormal romans to nie mój gatunek, ale sądząc po "zarzutach" nie wiele tracę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam bardzo podobne odczucia do Twoich. Dałam jej jednak ocenę wyżej, bo historia bardzo mi się spodobała :)
    I jeszcze ten Cyrus :D Za niedługo u mnie recenzja tej książki, także zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka i tytuł rzeczywiście ciekawe, jednak paranormal romance to raczej gatunek nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałabym, brzmi ciekawie, chociaż ocena nie za wysoka :)

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie zaciekawiła - paranormal to jedyny podgatunek fantastyki, który jestem w stanie przeczytać, więc być może...

    Przy okazji zapraszam Cię do mojego wyzwania autorskiego
    http://babskieczytadla.blogspot.com/p/autorskie-wyzywanie-europa-da-sie-lubic.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj!
    Chciałabym serdecznie zaprosić do udziału w moim autorskim czytelniczym wyzwaniu pt. KLUCZNIK.
    W skrócie - polega ono na czytaniu książek posiadających zaproponowane comiesięczne kluczniki, czyli hasła-klucze.
    Szczegóły tutaj: http://recenzjeami.blogspot.com/2014/03/wyzwanie-czytelnicze-klucznik.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Window perf is an important part of any vehicle wrap, but it can be the most costly as well.
    You can easily find carpet cleaning machines for home use between $100 as
    well as $400. The first thing you can start with is to turn the water off, while
    you're brushing your teeth.

    Have a look at my page: steam cleaning Mountain View Ca

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators