[47] „Niepokój” - Maggie Stiefvater




Autor: Maggie Stiefvater
Tytuł: „Niepokój”
Seria: "Wilkołaki z Mercy Falls" cz.2
Liczba stron: 434
Data wydania: 2011
Wydawnictwo: Wilga

Drugi tom bestsellerowej powieści 'Drżenie'. Nadchodzi wiosna, a wilki zrzucają futra...
Współczesna powieść o wilkołakach? Tak! A w niej nowi bohaterowie, wielka miłość, która musi pokonać wszelkie przeszkody, wielka przyjaźń i prawdziwe poświęcenie.
Nadchodzi wiosna. Sam jest człowiekiem, ale tym razem to z Grace zaczyna się dziać coś dziwnego. W dodatku rodzice próbują ją rozdzielić z Samem – skupieni jak zwykle tylko na sobie, nie zwracają uwagi na to, jak bardzo ranią córkę. Isabel po śmierci brata zaprzyjaźnia się z Grace. Po długiej zimie w domu Sama pojawia się nowy wilk, Cole – niepokojący gość, który odmienia życie każdego z nich.

„Nie wiedziałam, że istnieje tyle różnych sposobów na to, żeby powiedzieć żegnaj…”.
[ z lubimyczytac.pl]

To już moje drugie spotkanie z „Wilkołakami z Mercy Falls”, a przede mną jeszcze jedno. Zamierzam skończyć tą serie, zaciekawiła mnie.

Sam już jest człowiekiem i nie przywdziewa futra, mimo to został szefem stada. Teraz jednak z Grace dzieją się niepokojące rzeczy, choć rodzice myślą, że to tylko jakiś wirus i gorączka. Do tego wszystkiego dziewczyna ma jeszcze jeden problem. Rodzice po małym incydencie, starają się jak najbardziej ograniczyć widywanie się jej z chłopakiem. Jednak młodzi znajdują sposoby żeby się widywać. W stadzie wilków pojawiają się nowe osobniki, a jednym z nich jest Cole. Chłopak został przemieniony na własne życzenie i zdecydowanie namiesza w życiu bohaterów książki.

„Nie wiedziałam, że istnieje tyle różnych sposobów na to, by powiedzieć żegnaj.”

Zdecydowanie części serii, wole czytać jedna po drugiej, żeby nie tracić wątku, zainteresowania. Tym razem miałam prawie dwa miesiące przerwy między jedną, a drugą. Niby dużo nie ma, a jednak tak nie wszystko kojarzyłam początkowo z poprzedniej części. Ostatni tom przeczytam mam nadzieje szybciej.
Co do samej książki. Autorka przedstawia nam pozycje w narracji pierwszo osobowej, z perspektywy czwórki bohaterów. Bardzo lubię ten zabieg. Dzięki temu mogłam lepiej poznać osobowości bohaterów, ich emocje i zachowania. Postacie z tej serii bardzo lubię. W tej części moje szczególne zainteresowanie dotyczyło Isabel i Cole. Bardzo byłam ciekawa kolejnych sytuacji z ich udziałem. Spodobało mi się, że w tej części zostali wysunięci trochę do przodu, z pewnością to działa na plus.  Akcja książki dzieje się w spokojnym tempie, ale nie nazbyt wolnym na szczęście. Tytuł pozycji doskonale oddaje to czego możemy się spodziewać się po książce, gdyż bohaterom towarzyszu właśnie niepokój. Podoba mi się również jak poszczególne okładki serii książek coś łączy, a w tym przypadku właśnie tak jest.

Książka ta to przede wszystkim typowy paranormal romance. Jest to lekka i przyjemna pozycja, która dobra jest na wieczór, kiedy to nie chcemy się męczyć czytając trudną tematykę. Polecam ją przede wszystkim tym, którym spodobał się tom pierwszy. 

 Moja ocena 8/10
Drżenie | Niepokój | Ukojenie

Przeczytane w ramach wyzwań

7 komentarzy :

  1. Okładka klimatyczna, mnie zawsze zimowe krajobrazy kupują ;-) Pierwszego tomu nie czytałem, ale kto wie, może kiedyś. Na pewno nie wykluczam, choć z tematyką paranormal romance jestem na bakier ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się ciekawie, z chęcią po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym kiedyś zapoznać się z ta seria :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też z chęcią przeczytam, oczywiście planuję zacząć od pierwszej części:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na wilczki mam ochotę, ale na razie muszę nadrobić zaległości, zamiast zaczynać nowe serie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż nie przepadam za paranormalami, tę serię bardzo polubiłam. "Niepokój" wydaje mi się co prawda nasłabszy z całej trylogii, ale i tak był ciekawy. A wiesz, że powstanie oddzielna książka o Isabel i Cole'u?

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety do tej serii mnie jakoś nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators