[42]„Nawiedzone miasteczko Shadow Hills” - Anastasia Hopcus




Autor: Anastasia Hopcus
Tytuł: „Nawiedzone miasteczko Shadow Hills”
Liczba stron: 352
Data wydania: 2011
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Po tragicznej i tajemniczej śmierci siostry Ateny Persephonę Archer dręczą dziwaczne i przerażające sny... Dziewczyna czuje, że są w jakiś sposób związane z niedawną tragedią... Wie również, że podobne koszmary miała siostra. W pamiętniku Ateny odkrywa wzmiankę o miasteczku Shadow Hills. Postanawia przenieść się do tamtejszej szkoły - intuicja podpowiada jej, że tam kryje się rozwiązanie zagadki. Ale pytań tylko przybywa. Co wspólnego mają szkoła, tajemnicza epidemia, która przed wiekami zdziesiątkowała mieszkańców, oraz stary cmentarz? I jak to możliwe, że Persephona spotyka w Shadow Hills chłopaka, o którym śniła?
Dociekliwość dziewczyny i jej dążenie do rozwikłania zagadek przeszłości mogą ją zniszczyć...
[z lubimyczytac.pl]

Persefona po śmierci siostry przeprowadza się do Shadow Hills, gdzie zamieszkuję w internacie i zaczyna uczęszczać do tamtejszej szkoły. Dręczą ją dziwne sny, a w jednych z nich widzi chłopaka, którego później spotyka w miasteczku. Okazuję się, że on również miał ten sam sen. Zack od samego początku zainteresował dziewczynę, a szczególnie zaintrygował ją fakt, że miał dziwne zdolności, takie jak np. przyciąganie metalowych przedmiotów. Stara się go poznać bliżej, lecz nie wszystkim podoba się ich znajomość. Dziewczyna zauważa również, że rodzimi mieszkańcy są zdolniejsi od reszty. Kolejną dziwnym faktem jest to, że wiele lat temu tajemnicza epidemia zdziesiątkowała mieszkańców.

Czytając tą książkę czułam, że historia ma potencjał, jednak szkoda, że nie został on w pełni wykorzystany. Pomysł naprawdę mi się spodobał. Owszem styl pisania jest lekki i przyjemny co jest ważne w młodzieżówkach tego typu. Bardzo szybko przez nią przebrnęłam i spędziłam miły wieczór w jej towarzystwie. Jednak nie wbiła mnie w fotel, ani nie spowodowała, że nie mogłam się od niej oderwać w oczekiwaniu co stanie się dalej. Jak dla mnie trochę za słabo pociągnięta akcja, a do tego wszystkiego, nie wszystko zostało wyjaśnione. Wątek miłosny, czyli to co bardzo lubię w takich książkach był za łatwy, jeśli tak to mogę napisać. Niby nie wszystkim podobało się, że są razem, ale bardzo szybko razem byli. Ach ta miłość, praktycznie od pierwszego wejrzenia. Chyba się niestety starzeję. Co do bohaterów książki, to wolałam tych drugoplanowych niż pierwszo, według mnie byli bardziej wyraziści, ciekawi i  różnorodni. Jedni byli dobrzy, a inni źli, jedni odważni z ciętym językiem i zabawni, a inni poukładani. To mi się podobało.
Książka nie należy do tych, o których pamięta się przed długi czas. Jednak miło spędziłam z nią dwa wieczory, wiec w sumie nie żałuję, że po nią sięgnęłam. W sumie były zdarzenia, których się nie spodziewałam. Nie zmienia to jednak faktu, że są lepsze od niej pozycję.

Moja ocena 7/10
Przeczytana w ramach wyzwań

16 komentarzy :

  1. Tyle ostatnio młodzieżówek... do tego kiepsko napisanych...
    Za stara już jestem na tego typu książki :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też już się znudziły takie książki. Cały ten nurt, który 'wyniknął' po Zmierzchu to takie ciągnięcie kasy za nic. Jedyne co uznaje to "Akademia Wampirów" i "Błękitnokrwiści" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się skuszę. Fabuła mi się nawet podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo jest teraz takich książek, lekkich z potencjałem, ale nie wykorzystanych w pełni. Może się skuszę...

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja kuzynka ma tę książkę w swojej kolekcji. Chyba muszę ją poprosić o wypożyczenie mi jej na czas ferii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, po opisie z lubimy czytać wydawała się naprawdę niezłą lektura. Ale po Twojej opinii sama nie wiem czy miałabym ochotę ja przeczytać. Łatwe, jak to nazwałaś, watki miłosne są przeze mnie również znienawidzone. :(

    po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Za dużo jest książek na mojej liście - książek, które mnie mocno zaciekawiły - tej chyba jednak nie zapiszę :)

    Przy okazji zapraszam Cię do mojego wyzwania autorskiego
    http://babskieczytadla.blogspot.com/p/autorskie-wyzywanie-europa-da-sie-lubic.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nie mogę się za tą pozycję zabrać. Tyle razy śmignęła mi przed oczami, ale zawsze było coś innego pod ręką... :P

    OdpowiedzUsuń
  9. fabuła wydaje się nawet nawet, ale nie wiem czy nie jestem już przesycona taka literaturą... może innym razem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem, że są lepsze pozycje od tej i dlatego nie będę jej czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Decide on a theme for the dance because it will help narrow your search
    for decorations. The clients who use the equipment are cleaning up after themselves, essentially,
    when the make use of gym wipes. I usually do supersets of 2-3
    exercises with 5-15 seconds rest between each,
    and 3 sets and 12 reps for each exercise ' all with medium-heavy weights.
    EVERY gym membership is usually pretty highly priced to
    maintain up with.

    my web site :: 20kg dumbbells

    OdpowiedzUsuń
  12. Fastidious replies in return of this question with real arguments and explaining everything regarding that.



    Feel free to visit my blog ... important facts related

    OdpowiedzUsuń
  13. In addition to using the vacuum, you can use attachments
    that are included with the carpet steam cleaning
    products. You can easily find carpet cleaning machines for home use between $100 as well as $400.

    But when your carpet needs a thorough cleaning from the roots it
    is always advisable to call the professional carpet cleaning to
    do excellent job leaving your carpet stain free, dust free, allergen free and odor free.


    Also visit my site; carpet cleaning service Campbell Ca

    OdpowiedzUsuń
  14. If some one needs expert view concerning blogging and site-building
    after that i recommend him/her to pay a visit this webpage, Keep up the good work.


    My weblog wedding invitations san jose (linhtuvan.com)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators