[22] „Drżenie”- Maggie Stiefvater



Autor: Maggie Stiefvater
Tytuł: „Drżenie”
Seria: Wilkołaki z Mercy Falls tom 1
Liczba stron: 459
Data wydania:2011
Wydawnictwo: Wilga
Zapada zmierzch, robi się coraz zimniej, chłopak staje się wilkiem, a ona...?
Współczesna opowieść o wilkołakach? Tak! A w niej miłość, przyjaźń, wielka samotność, okrucieństwo, poświęcenie i ból.
Kiedy zapada zmierzch i robi się coraz zimniej, niektórzy ludzie stają się wilkami. Grace odkrywa, że musi walczyć o wilkołaka Sama, którego pokochała. Zagrażają mu myśliwi i mróz, który może sprawić, że Sam nigdy nie odzyska ludzkiej postaci.
„Jeśli podobał wam się 'Zmierzch', pokochacie też 'Drżenie'. Świetnie napisana książka, dwóch młodych narratorów, zimno, które decyduje p wszystkim".
The Observer
„To historia miłosna, od której trudno się uwolnić. Delikatnie prześladuje czytelnika bólem utraconej tożsamości i nadzieją na zdarzenie się niemożliwego".
Children's Literature
[lubimyczutac.pl]

Dziewczyna, która zakochała się w wilku. To zdanie właściwie mówi wszystko i nic o tej książce. Grace jako mała dziewczynka zostaje zaatakowana przez sforę wilków, właśnie wtedy jej uwaga skupia się właśnie na nim, na Samie. Od tamtej pory w zimowe dni widuję wilkołaka w pobliżu swojego domu. Sam jest osiemnastoletnim chłopakiem w ciepłe dni i wilkiem w zimowe pory. Kocha Grace choć nie zamienił z nią nawet słowa. W końcu jednak dane jest się im się spotkać, kiedy on jest w ludzkiej skórze. Jednak w tym samym okresie chłopak ze szkoły zostaje pogryziony przez wilki.

Już jakiś czas ta książka czekała na swoją kolej kiedy to ją przeczytam i w końcu się doczekała. Jest ona pierwszą częścią serii, którą myślę, że będę kontynuować. Podoba mi się to, że została ona napisana z dwóch perspektyw, zarówno z  Grace jak i Sama. Można pomyśleć, że fabuła książki jest banalna, dziewczyna zakochana w wilkołaku, który również ją kocha, a na ich drodze różne przeciwności losowe. Jednak jest w tej historii coś co mi się spodobało, może ten lekki styl pisania autorki. Wciągnęła mnie i sprawiła, że już nie mogę doczekać się kiedy sięgnę po kolejną część historii zmiennokształtnych.Choć muszę przyznać, że miejscami było trochę dla mnie za słodko.
Zauważyłam, że w ostatnim czasie coraz bardziej lubię fantastykę, jednak od razu mówię najbliższe książki nie będą należeć do tego gatunku.

Książka skierowana zdecydowanie dla tych, którzy lubią czytać historię o prawdziwej, bezgranicznej miłości, nawet w fantastyce.

Ocena7/10
„Zróbcie coś dla mnie - nigdy się nie zmieniajcie.”

Książka bierze udział w wyzwaniach:

Book lovers


 Czytamy fantastykę 

 

--
zapraszam do wzięcia udziału w ankiecie 

10 komentarzy :

  1. ostatnio patrzyłam na tą pozycje, bo mam ochotę na serię, ale cena mnie troszeczkę odstraszyła więc poczekam ja jakąś promocje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego cieszę się, że mi udało się ją od koleżanki pożyczyć

      Usuń
  2. Bardzo chciałabym to przeczytać. Mam nadzieję, ze uda mi się w tym roku. :)

    http://po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Od pewnego czasu ciągle słyszę o tej książce, ale (jak na teraz) nie przeczytam, bo nie przepadam za tematyką wilkołaków, ale może kiedyś w końcu się przełamię
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już jakiś czas temu zaplanowałam sobie, że muszę ją przeczytać, a Ty mnie w tym przekonaniu utwierdziłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej :) Tu autorka wyzwania "Paranormal Romance" :)
    Chciałam tylko poinformować, że zmieniłam adres na http://boook-reviews.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Za paranormal romance nie przepadam, ale "Drżenie" mi się podobało. Polubiłam bohaterów, nie byli schematyczni i nudni. A dalej seria robi się jeszcze ciekawsza, polecam :)

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators