[08]„Zdążyć na Boże Narodzenie” – David Baldacci


„Zdążyć na Boże Narodzenie” – David Baldacci
Życie dziennikarza Toma Langdona nie układa się najpomyślniej. Co gorsza, musi on przebyć pociągiem trasę z jednego krańca Stanów Zjednoczonych na drugi, by spędzić Boże Narodzenie z kobietą, której nie darzy prawdziwym uczuciem. Tom nie zdaje sobie sprawy z tego, jak brzemienna w skutku będzie ta podróż i jak bardzo odmieni jego życie.
[z okładki]

Święta coraz bliżej, więc i książka lekko o tej właśnie tematyce. Tom postanawia przejechać Stany Zjednoczone pociągiem żeby napisać reportaż, a także spędzić święta z kobietą, z którą jest w związku już trzy lata. Choć są ze sobą już długo to widują się na rzadko, a mężczyzna nie darzy jej prawdziwym uczuciem. Jego serce nadal należy do Eleanor, z którą był po studiach. W siadając do pociągu nie zdawał sobie sprawy jak wiele ciekawych osób pozna, a także że spotka swoją dawną znajomą.
„Zdążyć na Boże Narodzenie” opowiada o losach ludzi, którzy właśnie jadą pociągiem wraz z głównym bohaterem Tomem. Poznajemy między innymi dwójkę młodych ludzi, którzy wbrew rodzicom pragną się pobrać i to właśnie w pociągu.

Książka Davida Baldacciego napisana jest prostym, przyjaznym językiem, więc przyjemnie mi się ja czytało. Było kilka faktów, które mnie milo zaskoczyło. Oczywiście nie obyło się bez magii świat, zresztą na którą wskazuję sam tytuł. Głównym wątkiem utworu jest oczywiście miłość, ale mimo to wplecionych jest również kilka innych wątków, nawet jeden kryminalny.

Lektura idealnie pasuję na tą porę roku, kiedy już powoli zaczynamy myśleć o świętach. A ze względu na tematykę, przeznaczona jest według mnie głównie dla kobiet.

Moja ocena: 7/10

1 komentarz :

  1. Na te święta mam w planach Opowieść Wigilijną, ale jak znajdę w bibliotece to może i tą przeczytam. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators